Explo-zomerkamp

Het is zondagmiddag, het Scouts en Welpenzomerkamp dendert nog na in een aantal hoofden die zich welgeteld 20 uur na terugkomst alweer op het clubhuis laten zien! Het is tijd om na het halve, te gekke en veel te korte zomerkamp van vorig jaar dit jaar een volwaardig Explo-zomerkamp neer te zetten!

Met twee volgepakte auto’s rijden we af Richting Clervaux om daar ons eerste kampement neer te zetten. Al bij aankomst op het eerste benzinestation (waar de hele vette kampdassen, tot groot ongenoegen van de begeleiding al worden gepresenteerd, … op een parkeerplaats … pfff) wordt duidelijk dat de sfeer er meteen goed inzit, met helse tochten naar de WC, een gierige koffieautomaat en onheilspellende berichten van Adinda. En eenmaal aangekomen in Clervaux krijgt Suzy direct haar eerste lachkick die ook meteen een half uur aanhoudt! ’s Avonds doen we nog een rondje Clervaux en later bij het kampvuur krijgen we bezoek van een vos die voor de duvel niet bang is! Ook als ’s nachts het laatste lichtje in de tent uitgaat komt het hele bos tot leven en zou je zweren dat en een heel leger van allerhande beesten langs stormt … tenminste dat vond ik dan.

Wat we in de dagen daarna allemaal gedaan hebben? Och, niet zo gek veel namenlijk, Mountainbiken, terrasjes pakken, installeren, pro-Explo-kampvuurtjes bouwen, voetballen, watervolleybal (als het bestaat dan heet het zo), koken naast het kampvuur, mooie plaatjes schieten, verjaardag vieren, afscheid nemen, bestuur verwelkomen 300 km buiten het clubhuis, weer naar Clervaux, debatteren over een nachthike, heeel veeel boodschappen doen, hemelsbreed naar Wiltz, kampement opzetten in Wiltz, andere Explo’s checken in Wiltz, véééél ste laat opblijven bij het kampvuur, precies op tijd weer opstaan! (de begeleiding dan he), met de trein naar Luxemburg Stad, leipe rondleidingen volgen en meedoen met spellekes omdat dat moet, radiotas afzeiken, Blackberry adoreren, af en toe schuilen voor de regen, niet helemaal op schema lopen, buiten slapen, berucht worden in Wiltz dankzij ons blauwe zeiltje, kanovaren, wapens maken?, uit eten bij de Italiaan, onze beste buren ooit tegenkomen, verdwaald raken bij ons eigen kampterrein, leipe Twitters versturen, in een kampvuur-jacuzzi chillen, barbecueën by night, alles weer opruimen … en het op de laatste dag alweer hebben over volgend jaar!

Laat maar komen!

Marcel