Laatste opkomst

Het seizoen is alweer voorbij, de laatste opkomst was afgelopen zaterdag. Op zich zou je dan zo tegen de zomer aan wel lekker weer verwachten, maar helaas, het zou regenen en stormen volgens de weersvoorspellers. Dus we hadden een grote tent opgezet, de kampvuurkuil afgedekt met zeiltjes en de traditionele houtvuurkippen in de pan gestopt. Laat de regen dan maar komen!

Maar voordat we begonnen, mochten alle ouders een kijkje nemen naar de plannen voor de nieuwbouw van het clubhuis. Er zal nog wel heel wat moeten gebeuren voordat het zo ver is, maar de ontwerpen zien er alvast strak uit!

Daarna begonnen we met de opkomst, en wel met vijf posten: broodjes bakken, het sleutelspel, het schoenenspel, een paraplu-estafette (het zou immers gaan regenen) en een ontwerp-je-eigen-clubhuis-post. Na dit grote spel was het tijd om de nieuwbouwplannen officieel aan de leden te presenteren. Dat riep een hoop vragen op (“wie gaat het dak maaien?”), maar gelukkig was het bouwteam inclusief de architect aanwezig, dus alle vragen konden netjes beantwoord worden.

Daarna hebben we lekker nog bij het kampvuur gezeten. Gelukkig bleek het met de regen reuze mee te vallen tijdens deze opkomst, en we hebben het seizoen dan ook droog afgesloten.

Nou ja, op de zomerkampen na dan natuurlijk. Iedereen heel veel plezier toegewenst deze zomer!