Welpen (6-11 jr)

De Welpen zijn jongens en meisjes tussen de 6 en 11 jaar, die samen met elkaar op zaterdag uitdagende outdoor- en teamspellen doen.

Bij de Welpen staat het Jungleboek van Ruyard Kipling centraal (de meeste mensen kennen wel de verfilming door Walt Disney). Samen met Mowgli en Shanti beleven de Welpen spannende avonturen in de jungle. Ook komen we hun dierenvrienden tegen zoals Baloe de bruine beer, Bagheera de zwarte panter, en Tabaqui de jakhals. Al deze dieren hebben hun eigen specialiteit waardoor het programma elke keer een andere invulling krijgt.

Welpen worden op een een leuke en plezierige wijze gestimuleerd om te leren en zichzelf te ontwikkelen. We spelen bekende en onbekende spelletjes, soms wordt er geknutseld. Ook vinden er door het jaar heen bijzondere opkomsten plaats, zoals themaopkomsten, feestjes en weekendjes in ons eigen of een ander clubhuis. En natuurlijk één keer per jaar als afsluiting van het seizoen het zomerkamp, dat een week duurt en valt in de eerste week van de zomervakantie.

De weekendjes en het kamp zijn vanwege de jonge leeftijd van de kinderen altijd binnen een uur rijden van Rotterdam. Ook slapen de Welpen nog niet in tenten, maar binnen in een clubhuis. Tijdens deze weekenden en kampen is er altijd een thema, zo hebben we de afgelopen jaren een prinses geholpen om haar prins terug te vinden, door China gereisd, en Dr. Q geholpen om een bom onschadelijk te maken. Op deze manier komen we veel vreemde mensen tegen, leren we speciale gebruiken en moeten we ons in ieder situatie kunnen redden. Wat een gewoon weekend had moeten zijn, wordt zo ineens een avontuur!

Ben je tussen de 6 en 11 jaar oud en lijkt het jou ook wel wat om van die avonturen te beleven? Neem dan contact met ons op of kom gerust eens langs en speel mee op ons clubhuis De Molenhorst.