Bevers (5-7 jr)

Momenteel is er vanwege een tekort aan leiding geen bevergroep.

De jongste leden van de groep (van 5,6 en 7 jaar) worden de bevers genoemd. Bevers houden vooral van spelen. Spelen in de natuur, sportief spelen, toneelspelen of gewoon samen spelen. Spelenderwijs ontdekken ze de wereld om zich heen. En daarvoor hoeven ze niet op reis.

In het dorp “Hotsjitonia”, het dorp waar Stuiter woont, is genoeg te beleven. Stuiter woont namelijk niet alleen. Hieromheen zie je alle inwoners van Hotsjitonia. Alle bewoners hebben hun eigen gewoontes en hobby’s. En allemaal komen ze wel een keertje langs om met de bevers te spelen.

De bevers spelen, net als de andere leeftijdsgroepen, in clubhuis de Molenhorst. Op het clubhuis hebben we in één van de lokalen ons eigen hoekje waar het dorp van Stuiter en zijn vrienden te vinden is. Het ligt aan het weer of we ook echt binnen spelen, want buiten op het grasveld is plek genoeg om lekker te rennen en te spelen.

De leiding speelt bij de bevers een belangrijke rol. De leiders die de rollen spelen van de inwoners van Hotsjitonia bepalen de wijze waarop gespeeld wordt. Enthousiasme, veel aandacht voor de kinderen en flexibiliteit zijn natuurlijk erg belangrijk om een jonge groep kinderen te begeleiden.

Iedere zaterdagmiddag zijn zij erbij om er een gezellige middag van te maken. Tijdens de opkomsten worden er allerhande gevarieerde activiteiten gedaan die horen bij de beverleeftijd. Knutselen, kleine spelletjes, spannende verhalen en leuke avonturen vormen hier het hoofdaandeel van.