Onze scouting groepen

Vanaf zes jaar kunnen kinderen bij ons terecht. De leeftijd waarvoor we programma’s maken, loopt door tot achttien jaar. Daarna komen leden vaak bij de stam of worden ze leiding.

Natuurlijk heeft een kleuter van zes andere interesses dan iemand van achttien. Scouting is daarom onderverdeeld in verschillende leeftijdscategoriën (speltakken). We hebben het dan over:

de Welpen (6–10 jr.)
de Scouts (11–15 jr.)
de Explorers (16–18 jr.)
de Stam (19–bejaard)

Af en toe hebben we natuurlijk ook wel met zijn allen opkomst, vooral met speciale gelegenheden zoals Sinterklaas en Kerst. Maar we gaan bijvoorbeeld ook elk jaar met de hele groep een weekendje op kamp. Zie de impressies op de nieuws pagina.

Scouting

Scouting is een wereldwijde jeugdorganisatie voor zowel jongens als meisjes. Uiteraard is scouting ook in Nederland vertegenwoordigd. Scouting Nederland is met zo’n 120.000 leden een van de grootste jeugdorganisaties. Vanaf vijf jaar kan iedereen die geïnteresseerd is terecht voor allerlei activiteiten.

Binnen Scouting Nederland zijn er verschillende interessegebieden. Zo zijn er naast de landgroepen ook waterscouts en luchtscouts.

Scoutinggroep Hillegersberg is één van de landgroepen in de regio Rotterdam. We maken onderdeel uit van de regio Rond de Rotte

Scoutinggroep Hillegersberg

hillegonda

Hillegonda, het logo van onze groep.

Scoutinggroep Hillegersberg bestaat sinds 1930. In tegenstelling tot veel andere scoutinggroepen zijn wij een gemengde groep. Jongens en meisjes draaien gezamenlijk de opkomsten van de verschillende onderdelen.

Normaal gesproken is er elke zaterdag “opkomst”, maar er zijn ook vaak weekendkampjes. In de grote vakantie is er elk jaar een zomerkamp, dat een week duurt.

Meer informatie

Indien u meer informatie over de groep wenst te ontvangen. Laat dan een bericht voor ons achter. U krijgt dan zo spoedig mogelijk een reactie. Natuurlijk bent u van harte welkom om op zaterdag eens langs te komen bij ons clubhuis.