Explorers (16-18 jr)

Hallo,

Wij zijn de explorers van scouting Hillegersberg.

Wij zijn allemaal tussen de 15 en 18 jaar oud en hebben iedere zaterdag van 17.00 tot ongeveer 22.30 opkomst. Als we op het clubhuis aankomen dan gaan we eerst eten. Iedere week doet er een aantal mensen boodschappen, anderen koken en de mensen die over blijven wassen af. Na het eten beginnen we aan ons programma.

Voor de explorers geldt dat we doen wat we zelf willen. We maken ieder jaar in september met onze begeleiding een planning en kijken dan dus wat we willen gaan doen. Ieder programma op de planning wordt door ons zelf voorbereid. De activiteiten kunnen verschillen van een weekend weg tot verstoppertje in het donker. Dat ligt er maar net aan wat we inplannen. We hebben wel een aantal terugkomende activiteiten omdat ze zo leuk zijn, dat we ze zo goed als ieder jaar weer inplannen. Een voorbeeld hiervan is het videoweekend. We regelen een televisie, een dvd-speler en meer dvd’s dan we kunnen kijken in een weekend. Een ander voorbeeld is een dropping. We laten ons ergens afzetten en gaan op zoek naar de weg terug.

Ook helpen we vaak bij grotere activiteiten. Zoals bijvoorbeeld sponzen uitdelen bij de marathon van Rotterdam, en we zijn de werkploeg bij de Regionale Scouting Wedstrijden van de scouts en organiseren altijd een themafeest voor de hele groep…en vind je het leuk om leiding te worden dan heb je best kans dat je ineens gevraagd wordt om bij een andere speltak te komen meedraaien als leiding.

Wil je weten wat we dit jaar allemaal gaan doen neem dan een kijkje in onze agenda. Ook kun je hier zien wat we de afgelopen jaren gedaan hebben (inclusief verslagen en foto’s). Heb je zin om een keer kennis te komen maken neem dan contact met ons op. Je bent van harte welkom!!