Zomerkamp 2002

Nu de Explorers weer zijn uitgerust van hun ontberingen, hebben zij gezamelijk een kampverslag verzorgt van hun zomerkamp overzee. Je het hieronder lezen.

Vrijdag 23 augustus 2002

Vandaag moesten we om 12.30 verzamelen op het clubhuis. Eerst gingen we nog het eten, de tenten en de overige dingen in onze al volle fietstassen proppen. Toen iedereen er was en onze tassen helemaal vol zaten gingen we (13.00) op weg naar Hoek van Holland. Na 3 uur fietsen (35 km) waren we aangekomen in het dorp van Hoek van Holland. Daar gingen we naar de Lidl om inkopen te doen. Toen we dat gedaan hadden gingen we door naar het scouting terrein waar we vannacht blijven slapen. Daar aangekomen gingen we meteen onze spullen uit stallen zodat we vanavond meteen ons bedje in konden duiken. Toen we dat gedaan hadden vonden we het allemaal toch best warm en vonden we het toch wel een leuk idee om naar het strand te gaan op Dominic, Ellen en Linda na. Dus wij naar het strand fietsen, tenminste iedereen fietsen en ik lekker bij Tim achterop. Het water en het strand daar waren best wel heel ranzig, maar de golven waren wel heel stoer. En er waren daar ook heel veel meeuwen dus wij achter die beesten aan rennen. Echt grappig want even vlogen al die beesten allemaal tegelijk weg. Voor we weg gingen eerst nog ff dat ranzige water weg douchen met de strand douche en nog ff een leuke foto maken van ons met ons hoofd door z’n gat met een gek lichaam eronder. Toen gingen we al weer terug fietsen en ik weer met mijn luie reet achterop. Toen we ongeveer op de helft waren komt er ineens een gek mannetje in een auto langs en gooit een of ander mayonaise bakje tegen Tim z’n hoofd. Tim helemaal pissed en maakt een beweging met z’n middelvinger naar die auto en die gekke vent gaat terug zwaaien (gekkenhuis zei Tim) Toen we weer helemaal terug waren bij het clubhuis waar we die nacht gingen slapen, ging Esther een vlecht bij me maken. Een hele mooie (Hè Es) Toen kreeg Dominique er ook een van Esther die nu tussen ons in zit het heel erg naar der zin heeft omdat we nu haar vlecht vriendinnetjes zijn en nu is Ellen het groepsblad aan het voorlezen en we gaan zo lekker pitten. Dit was ons dagje van vandaag weer.

-XXX- Daantje

Zaterdag 24 augustus 2002

Vandaag vroeg opgestaan (kwart over 5) Om met de boot naar Engeland te gaan. We vertrokken om kwart over 6 van ons clubhuis in Hoek van Holland. Bij de boot aangekomen moesten we nog 3 kwartier wachten.

Mon Capitain!

Dat is weer iets van Do wat ik tot nu toe iedere dag heb moeten horen en waar ik niet verder op in wil gaan. Toen we eindelijk op de boot mochten was natuurlijk het eerste wat we deden naar de Mc Donalds gaan. Wat bij mij toch niet helemaal lekker was gevallen. Het is nu alweer ochtend dus ik weet het allemaal niet zo goed meer, maar toen we van de boot af gingen gingen we lekker fietsen. We waren best wel duf. We zijn ook nog bij de kapitein geweest in de stuurhut daar heb ik niet zo veel van gezien want ik was een beetje zeeziek. We zijn ook nog naar de stena winkel geweest. Wat erg leuk was. Toen gingen we echt van de boot af en lekker fietsen. We waren nog wel erg moe omdat we dus daarvoor niet echt goed hebben geslapen maar dat maakt niet uit. We gingen dus fietsen in Engeland eerst gingen we op een heel gek weggetje fietsen met veel steentjes. Boven aangekomen hadden we de eerste echte lekke band! Na wat geplak konden we weer verder, maar niet veel verder moesten we weer stoppen en daarna weer. We hadden dus een beetje moeizaam begin. Op onze weg naar Polstead, naar onze camping, kwamen we veel dode dieren tegen zoals: konijn, fret, vogels, egels, rat en eekhoorn. Ook zagen we veel half dode. Toen kwamen de heuvels en hellingen wat niet echt leuk was. Maar we kwamen na veel puffen en steunen toch aan op onze luxueuze camping. Waar we dankbaar gebruik maakte van de gratis douches. Er was ook nog een dronken vrouw maar daar was ik niet bij. Ik stond namelijk heerlijk onder de douche. Die vrouw was verliefd op Marcel en ze nodigde ons uit voor het eten maar dat hebben we niet gedaan. Toen gingen Tim, Marcel en ik ons "liefdesnest" opbouwen wat heel leuk en gezellig was. We hebben daar ook nog leuke foto’s gemaakt. Ook hebben we nog gefrisbeed en gepokerd. Toen gingen we lekker slapen maar nu ga ik stoppen want we gaan vruchten eten maar daar zal Marcel meer over vertellen.

Dikke kus Esther

Zondag 25 augustus 2002

Vandaag stonden we om 9 uur op of zo. Iedereen was heerlijk wakker geworden behalve Esther, want die lag te schreeuwen dat ze pijn had en wou dat het licht uit ging maar dat was de zon dus dat kon niet! Ondanks de hitte lag Esther in haar satijnen slaappakje met haar thuis en sokken aan te schreeuwen dat ze het koud had. Nadat we heerlijk in het zonnetje hadden ontbeten gingen we fruit plukken. Nou ja….. Bramen. Na ons tussen het gewas helemaal vol gegeten te hebben kwamen we uiteindelijk met 4 bakjes naar buiten. Toen gingen ik, Tim, Ellen, Marleen, Koen en Sigrid ff fietsen om Yoghurt te gaan kopen. Hierbij moesten we velen beklimmingen wagen. We zijn ook naar een pub geweest waar een markt zou zijn. Alleen bestond deze markt uit 3 kraampjes of zo en een luchtkasteel. Do en ik haalde eruit wat erin zat door nog een hotdog te kopen met een zeer kleine worst. De avond naderde en we gingen eten. Daarna gingen Woeps, Sigrid, Marleen en koen een stukkie wandelen, en Esther ging douchen. De rest ging pokeren tot dat het te donker werd om nog wat te kunnen zien. Dus toen gingen we maar slapen.

Marcel

Maandag 26 augustus 2002

Vandaag werd iedereen om 8 uur gewekt door Linda. Nadat er een paar mensen hadden gedouched en iedereen zijn tas en tent had ingepakt gingen we ontbijten. Na 2 broden op te hebben gegeten en uiteindelijk iedereen vol zat gingen we op weg. Halverwege stopte we in Lavenham. Het leuke was dat precies vandaag er een carnaval was. (haha niet dat het wat voorstelde. Er waren maar 5 praalwagens.) Na deze enige optocht hadden we onze fietsen weer klaar gemaakt en vertrokken we op weg naar de camping(nog 20 KM) Halverwege deze weg had Esther een lekke band alleen konden we het gaatje niet vinden. Dat was wel minder want Esther moest steeds haar band weer op pompen. Later op de camping aangekomen(o nee het was een scouting terrein) hebben we onze hebben in het wc hok klaar gelegd. Nou lekker hoor tussen de spinnen en naakt slakken. Sigrid, Marleen, Linda en Koen sliepen in tenten buiten. Daarna gingen Marcel en ik opkikkertjes voor iedereen klaar maken maar de branders deden het weer een keer heel slecht dus duurde het onmin lang voor het klaar was. Daarna konden we dus gelijk door het avond eten maken. Dat was aardappelpuree, witte bonen in tomatensaus en een overheerlijk hamburger. Na afgewassen te hebben ging Koen een kampvuur maken. Het was heel gezellig en erg leerzaam. Om een uur of tien zijn we gaan pokeren totdat Esther’s zaklamp het niet meer deed. Klaar!

Dikke zoen!

Ellen

Dinsdag 27 augustus 2002

Vanmorgen mochten we weer eens een dagje uitslapen. Nadat Linda iedereen uiteindelijk uit zijn bed had gekregen gingen Marcel, Dominic en ik brood halen. Na het ontbijt hadden we besloten om maar naar het zwembad te gaan want het regende en we konden dus niet zo veel. Dus wij allemaal onze zwemspullen pakken en omdat het vandaag eigenlijk wandel dag was besloten we naar te gaan lopen. Omdat we door het centrum van Bury St. Edmunds moesten kregen we hier even de tijd om de stad te bekijken. Alhoewel sommige mensen niet veel meer hebben gedaan dan eten bij de Burger King. Toen iedereen wwer terug was op het plein gingen we eindelijk op zoek naar het zwembad. We hebben echt een hele tijd lopen zoeken maar het uiteindelijk toch gevonden. Ze hadden in het zwembad een heel mooi kluisjes systeem. Toen iedereen daarmee uitgespeeld was gingen we massaal naar de glijbaan, want we hadden van buiten al gezien dat er 2 koele glijbanen waren. Maar helaas was er maar een open. We zijn ook nog even in de andere baden geweest maar we kwamen er al snel achter dat ze hier in Engeland heel streng zijn want we mochten helemaal nix. Toen we eruit gingen kreeg Tim z’n kluisje niet open dus heeft iemand van de receptie hem maar open gebroken. Daarna was het al weer tijd om terug te gaan lopen, maar eerst moesten we nog even boodschappen doen in een mega grote winkel waarna we met een veel kortere weg zijn terug gelopen. Terug bij het kampterrein begon iedereen met de voorbereidingen voor het avondeten want de "boyscouts" zouden komen. Toen ze eindelijk kwamen viel het toch wel tegen want ze waren alle 3 pas 14 en verder waren er nog wat andere belangrijke mensen van scouting. Toen de "boyscouts" weg waren hebben we nog even bij het vuur gezeten en zijn toen ook maar op tijd gaan slapen want morgen zou het een lange en vermoeiende dag worden.

=XXX= Peen

Woensdag 28 augustus 2002

We werden deze morgen weer om kwart over 8 gewekt door Linda. Opruimen, ontbijten en fietsen maar. Op de fiets omlaag, omhoog, omlaag en toen kwamen w in Sudbury aan. Daar gingen we lekker aan ons middag etentje. Een paar mensjes hebben nog wat door de stad gedwaald. Toen we weer verder gingen mochten we lekker vrij fietsen voor ongeveer 7 KM. Vlak voor Colchester zijn we bij een supermarkt gestopt om boodschappen te doen en een ijsje te eten. Toen kwamen we bij ons boerderijtje aan, en mochten we op een veld vol met schapen schijt gaan staan. De tenten werden op gezet en toen was het al weer tijd voor het avondeten. Vandaag aten we macaroni, iedereen met vlees behalve Daniëlle en ik. Daarna is er afgewassen en heeft Tim nog de bikini van Ellen gepast. Ook vanavond hebben we weer gepokerd en Dominic heeft zijn boek uit gelezen. Daarna is iedereen naar z’n bedje gegaan.

-X kus! X- Deuce

Donderdag 29 augustus 2002

Vanmorgen werden we rond half 9 wakker, tenminste ik dan. En terwijl het zonnetje op onze tent scheen en de temperatuur langzaam op liep gingen we langzaam naar buiten. De morgenstond had dit keer werkelijk goud in de mond, De bijtjes vlogen in het rond, en de bloemetjes schoten uit de grond. En de lucht van schapen stront, Herrinderde ons dat de perfect plek bijna bestond…. Jammer alleen dat oen net de trein voorbij raasde en de snelweg achter ons veel geluid maakte. Toen was het tijd om te ontbijten. We hoefden dit keer geen lunchpakket te maken want we zouden Colchester in gaan om te shoppen. Om kwart over 11 kwamen we aan in Colchester en de groep splitste zich al snel op om de stad te verkennen. Toen iedereen ’s middags weer bij elkaar was om te lunchen hebben fish and chips gehaald. Na de lunch verspreide iedereen zich weer om nog meer te kopen of zijn mail te checken. Daarna verzamelde iedereen zich weer en gingen we boodschappen doen voordat we terug fietsten. Toen we bij de tent waren gingen we even golfen en Marcel liet zijn dat hij talent had door zijn club uit zijn handen te laten glippen zodat deze over de heg vloog. Vanavond aten we scrumbled eggs met kippen- of tomatensoep. Na het eten bleven we nog even praten maar daarna gingen we al weer erg vroeg naar bed (omdat het begon te druppelen) Deuce kwam nog even pokeren bij ons dus we gingen pas om kwart over 12 slapen.

Tim

Vrijdag 30 augustus 2002

Vanochtend zijn we weer vroeg opgestaan. We moesten namelijk weer verder. Na het opruimen, ontbijten enz. We vertrokken om 10.30 naar Ramsey. Gelukkig was het vandaag wat vlakker op een paar heuvels na. We hoefden vandaag ook maar 25 km te fietsen. De lunchpauze was weer in een bekend dorp namelijk Manningtree waar we een week geleden ook geluncht hadden. Na de lunch gingen we verder over de bekende weg naar de plek waar Ellen een lekke band had. Na nog eens 500 meter gefietst te hebben kwamen we in Ramsey aan. We gingen eerst maar de tenten op zetten en daarna pokeren. Straks gaan we eten in de pub waar we achter kamperen. Ester is het haar van iedereen aan het doen want we moeten er toch goed uitzien als we uit eten gaan. Om 18.30 is het dan zo ver. De keuken van de pub gaat open. Het eten was allemaal erg lekker. Ik ben nog vergeten te vertellen dat Esther, Ellen en Daniëlle een speech voor Marcel en Dominic hebben gehouden omdat dit hun laatste kamp was. Toen al het eten op was zijn we lekker in de pub blijven hangen. Toen de wedstrijd Real Madrid-Feyenoord afgelopen was zijn we naar onze tent gegaan. Hier ontstond een hoop oneenigheid over wie waar ging slapen. Ik had besloten buiten te slapen. Daarna gingen ze nog even pokeren en daarna ging iedereen slapen.

Koen

Zaterdag 31 augustus 2002

Toen we wakker werden om 07.30 , wat veel te vroeg is, moesten we gelijk al onze spullen opruimen en ons klaar maken om te fietsen. Daarna gingen we weg en viel de tas van Daniëlle van haar fiets waar Tim bijna overheen reed. De boot vertrok om 10.40 en we waren er om 09.15 dus we hebben hier ontbeten. Omdat Sigrid nog geinstalleerd moet worden moet ze nu 30 spullen ophalen bij de auto’s die ook staan te wachten voor de boot. En het is gelukt. Op de boot lunchte we bij de mac. Natuurlijk werd er op de boot ook gepokerd maar ik had geen zin. Nadat we van de boot af waren gingen we met de trein naar centraal station, maar niet iedereen was daar erg blij mee (ik noem geen namen). We reden snel naar het clubhuis om daar te eten en daar kwamen we de mensen van het klusteam tegen die al voor ons gekookt hadden. Het was lekker. Maar daarna ging iedereen verhalen op halen van het kamp. Toen was het tijd om naar huis te gaan.