Sinterklaas

Sinterklaas is weer in het land, dus ook dit jaar hebben we Sinterklaas gevraagd of hij tijd had voor een bezoekje aan ons clubhuis. En ja, onlangs kregen we bericht dat hij samen met twee Pieten langs zou komen. Dus waar begonnen wij de opkomst vandaag mee? Met versieren!! Het hele lokaal werd versierd met slingers en vlaggetjes. En ook de grond werd versierd met mooie krijttekeningen. Onder het genot van een beker limo werden ook nog verschillende sinterklaasliedjes gezongen. En toen was het tijd om even de benen te strekken door buiten een groot spel te gaan spelen. En wat kwam daar na een tijdje over het water aan?! Een grote oranje boot waar de Sint met zijn Pieten op stonden, onderweg naar ons clubhuis! Onder luid gejuich werd de Sint ontvangen en kon iedereen weer lekker naar binnen om op te warmen met een hand vol pepernoten.

Sinterklaas had uiteraard zijn grote boek weer bij zich en kon daarin precies zien wie er allemaal nieuw bij de groep waren, wie er veel loten hadden verkocht en wie er vandaag jarig was. Zo kwamen alle bevers even bij de Sint om samen een liedje te zingen en te vertellen dat ze Prinses en de Draak zo’n leuk spel vinden. De welpen hadden nog veel meer lievelingsspellen en konden ze niet eens allemaal opnoemen. De scouts kregen een puzzel van de Sint om samen op te lossen. Uiteindelijk vormde de stukken hout het woord ‘feest’. Want dat de Sint op bezoek was, was natuurlijk ook een feest. En laten we de explorers niet vergeten, die volgend jaar toch echt weer een rap voor de Sint moeten maken. Dat miste de Sint toch wel een beetje.

Sint had uiteraard ook weer veel cadeautjes bij zich. Allereerst een cadeau voor Karin, die precies vandaag jarig is. En voor Ikkie en Chil die leiding zijn geworden bij de welpen. En uiteraard nog cadeautjes voor alle bevers en welpen!

Het bezoek van Sint was weer veel te snel voorbij, maar gezellig was het zeker. We hebben de Sint en zijn Pieten dan ook vrolijk uitgezongen en hopen ze volgend jaar zeker weer te zien.