Pinksterhike 2011

Elk jaar met Pinksteren begint het te kriebelen bij de roverscouts, want iedereen weet dat het dan weer tijd is om te gaan hiken! En zo ook dit jaar waarin alles weer nét even anders was. De organisatie (Erik, Danny, Marcel, Karin en Richard) had blijkbaar tijd te veel of was gewoon enorm ambitieus want verlopen de meeste pinksterhikes zonder thema, daar waren er dit jaar maar liefst twee thema’s die op een ingenieuze manier door elkaar liepen. Aan de ene kant was er een zeer serieuze zoektocht onder de roverscouts wie toch in welke geheime dienst zat. Aan de andere kant was er de niet zo serieuze val van Rome die ook nog eens voorkomen moest worden! Hoe dit allemaal verliep en werkte is in geen tien pagina’s uit te leggen.

Wat er dan nog wel te vermelden was: twee slopende hike’s van gezamenlijk zo’n 47 km, een relaxte camping, Ellen haar Mollenboekje, Duitse voetbalkindjes, een niet zo relaxte camping, een tricky dropping, korte nachtjes, teken en blaren, roverscoutvoetbalkindjes, verfrissende routetechnieken, de KGB, niets was wat het leek, websites, angst voor de Ehec, gezelligheid rondom een olielamp i.p.v. een kampvuur, MI6, leestekens in een TomTom, altijd goed je mail lezen ook al staat ‘ie vol met onzin, CIA, best wel lekker weer eigenlijk, de roverscouts worden ook een dagje ouder, Toga’s zijn niet makkelijk, nog zo ver?, lekkere schnitzels, aliens fotograferen en Rome? Dat was ondanks alle inzet toch gevallen…

U begrijpt dat de Roverscouts alweer uitkijken naar volgend jaar!

Marcel