Operatie Kerstpoppetje

Binnen ons scoutingbestuur hebben we iemand genaamd Jan ‘het bestuurslid dat alles regelen kan’. Deze beste man heeft zijn naam al vele malen eer aan gedaan met allerhande ideeën en acties, maar nu is de maat (of beter gezegd de doos) vol. Wat begonnen was als een onschuldige poppetjeshandel op een rommelmarkt een paar weken geleden, heeft geresulteerd in een mega-giga-order voor Scouting Hillegersberg BV. Wie nu het clubhuis betreedt, herkent dit niet meer terug en zou zweren in een soort fabriek te komen waar vooral veel afval wordt geproduceerd!

Onze grote vriend Jan heeft namelijk een deal gesloten met de KPN om eventjes veertigduizend (!) poppekes uit te pakken uit te sorteren en te tellen. Wat het precieze nut van al deze handelingen is weten we zelfs na 35 productie-uren nog steeds niet. Wat we wel weten is dat ons weer een flinke kapitaalinjectie te wachten staat als de klus dinsdag op tijd geklaard is. En dus heeft een aantal van ons al een flinke dosis overuren gedraaid om poppetjes uit pakketjes uit een slordige 1500 dozen te halen, open te raggen, los te knippen, in een andere doos te gooien, oude doos weg te gooien, poppetjes uit tellen en weer in een nieuwe doos te stoppen. Klinkt goed toch? Jan bedankt! (nee echt!)