Poppetjespaniek beëindigd!

Daar waar er donderdagavond nog met een mannetje of tien gescheurd werd, was was er vrijdagavond massaal gehoor gegeven door ouders, en ook een aantal Scouts en Explorers aan de roep om hulp. Op het hoogtepunt stonden er een kleine 30 arbeiders, groot en klein, te scheuren, knippen, lachen, sorteren, tellen, gooien, enzovoort. En bijna iedereen bleef eten zodat er ook daarna, en voor sommige zelfs tijdens het eten, doorgewerkt werd. Vele handen maken licht werk en rond een uurtje of 9 werden de laatste dozen verslonden waarna het uittellen in het grote lokaal nog even doorging.

Zaterdagochtend werd er alweer vroeg begonnen met tellen, en werden ook de eerste afvalritjes gemaakt naar het milieupark. Rond een uurtje of 3 werden de laatste poppetjes in hun doos gedaan en werden deze meteen dichtgeplakt. Ook kwam er weer een nieuwe lading chauffeurs om het afval weg te rijden. Inmiddels is het clubhuis weer helemaal aan kant, en staat er alleen nog een stapel nieuwe dozen klaar om opgehaald te worden. Aan alles en iedereen nogmaals bedankt!

Nog even wat cijfers:

• precies 150 uur arbeid (goed ingeschat Jan!)
  • een slordige 12 ritjes naar het milieupark
  • zo’n 30 bakken chinees in 2 avonden
  • 5 Blaren op de duim
  • héél veel Koffie