iScout 2012

Eindelijk is het zover… het is zaterdag 3 maart. Tijd voor een nieuwe editie van de iScout! Wat dat betekent?

• Een stevige heerlijke maaltijd voordat we van start gaan
  • Veel denkopdrachten
  • Veel doeopdrachten
  • Veel chips, paaseitjes, snoepjes en drinken
  • Veel computers
  • Veel hoop op een goede internetverbinding
  • De buren waarschuwen voor wat overlast (iets met veel fietsen, auto’s en citruspersen)
  • Een zo leeg mogelijk huis
  • Veel fototoestellen

En vooral … veel deelnemers! Het leek ons leuk om ook mensen van buiten de Stam uit te nodigen om aan deze strijd mee te doen. Hoe meer mensen hoe meer vreugde en hoe meer kans om hoog te eindigen.
En daarom hadden we spontaan 40 deelnemers en voor de kookstaf het schokkende aantal eters van 35!!

Zo tegen etenstijd druppelden de deelnemers binnen om plaats te nemen met de laptop aan tafel om vast in te loggen op het netwerk of neer te ploffen in de chill-lounge (?!) om te wachten tot het eten klaar was. Met dank aan Richard en Erik (dat moet genoemd worden) hebben we heerlijk genoten van chili con carne op een ‘panne(n)koekje’ met lekker wat sla, tortillachips enz enz.

Om 19.00 was het tijd om echt te beginnen. De groepsfoto was gemaakt, de opdrachten geprint en de taken verdeeld. Tijd om te rennen, vliegen, schreeuwen, fotograferen en vooral veel lol te hebben. Daar valt verder niet veel over te vertellen, bekijk de foto’s en filmpjes maar. Om 23.00 was het alweer voorbij en zat iedereen zich af te vragen hoe snel de uitslag dit jaar kwam. Helaas, helaas … dat zou weer even duren. Dus na een flinke opruimactie (dank hiervoor) was dezelfde avond het huis weer Scoutingspullenvrij en ging ieder zijn eigen weg om er zondag achter te komen dat we toch maar mooi als 31e van de 140 waren geëindigd. Hiermee waren we in ieder geval de beste uit Rotterdam e.o. Het was weer een geslaagde avond!!

P.S. Iemand nog een zwarte knoop kwijt?