Insignewerk “Samen”

Vandaag zijn we begonnen met het insignewerk “Samen”. We besteden vier opkomsten aan dit thema en ben je er drie van de vier bij geweest, dan verdien je een mooi insigne voor op je groene Welpenblouse.

Vandaag hebben we allerlei spelletjes gedaan waar het onderdeel samenwerken heel belangrijk bij is. Zo maakten we elkaars tekening af en hebben we Hollandse Leeuwen en de Chinese Muur gespeeld.

Ook hebben we met onze eigen groepjes gebrainstormd wat we vinden wat goed gedrag is op Scouting en wat echt niet kan. Goed is bijvoorbeeld om samen met elkaar te spelen, elkaar te helpen, goed te zijn voor dier en natuur, lief te zijn tegen elkaar, elkaar te helpen en te respecteren. Slecht is om te pesten, te irriteren, te schelden, de natuur kapot maken en om te vechten. Al deze mooie voorbeelden gaat de leiding even netjes uitwerken en op het clubhuis hangen zodat iedereen weet hoe wij vinden dat we met elkaar moeten omgaan.

Het was een leuke en leerzame opkomst. Volgende week gaan we weer wat anders doen met het thema “Samen”.