Beverweekend

Om het nieuwe seizoen eens goed te beginnen, had de leiding een leuk weekendje georganiseerd voor de Bevers. We zouden allemaal leuke spelletjes gaan doen, lekker eten en natuurlijk op het clubhuis logeren. Alleen liep het allemaal toch iets anders dan dat de leiding had bedacht, want vlak na het openen kwam er ineens een clown aanlopen!

Het bleek Corry de Clown te zijn en ze was helemaal niet blij. Ze was haar grapjes kwijt en niemand kon meer om haar lachen. En je begrijpt, voor een clown is dat natuurlijk het ergste wat er is. Ze vroeg de Bevers om haar te helpen zoeken naar de grapjes. De leiding moest dit natuurlijk even bespreken, maar gelukkig wilden ook zij Corry de Clown helpen. Corry wist ongeveer nog wel waar ze haar grapjes kwijt was geraakt en samen met de Bevers en de leiding gingen ze op pad. En ze kwamen uit bij … de speeltuin!

Omdat het een flinke wandeling was geweest ging iedereen eerst lekker spelen. Er was een grote chinese schommel, een kabelbaan en een klimrek. En net toen iedereen lekker aan het spelen was kwam er een heel vreemd figuur aan gewandeld. Iedereen vond haar maar eng, maar Corry kende dit figuur wel. Het was Mimi de mimespeler, uit hetzelfde circus als Corry. Mimi deed heel gek en zei helemaal niets, ze keek Corry zelfs heel gemeen aan. Corry kreeg het vermoeden dat Mimi de grapjes misschien wel gestolen had! Maar voordat ze daar achter waren was Mimi alweer verdwenen.

Omdat het alweer laat was, gingen Corry en de Bevers maar weer naar het clubhuis. Daar nam Corry afscheid van de bevers en de Bevers gingen alles klaarmaken voor het eten. Er waren broodjes en hamburgers met ei en kaas. En natuurlijk frietjes. En na het eten werden de bedden klaar gelegd en de pyjama’s aangetrokken. Maar voordat we gingen slapen, werd er eerst een film van Dombo het olifantje gekeken. ’s Nachts stormde het heel hard, maar gelukkig heeft alleen de leiding daar wakker van gelegen.

Maar ’s ochtends bleek er toch wel wat gebeurd te zijn. Na het ontbijt kwam Corry de Clown weer langs. Ook zij had wakker gelegen en merkte dat ’s ochtends haar zonnebril en strikje weggewaaid waren. Maar dat was niet het ergste, ze was haar grapjes nog steeds kwijt. Wel had ze nu een plannetje bedacht om Mimi de mimespeler in de val te lokken. Eerst moesten alle Bevers leren hoe een mimespeler werkt. Er werden onzichtbare kisten gemaakt en iedereen ging touwtje trekken. En toen we dat allemaal konden, werden alle bevers geschminkt als clown of mimespeler.

Nu was het tijd voor het plannetje van Corry. Eerst werd er een balspel gespeeld, maar op het teken van Corry begonnen alle Bevers en leiding heel hard te lachen. En ja hoor, het plannetje werkte. Mimi de mimespeler was in de buurt, hoorde het lachen en dacht dat ze de grapjes niet goed gestolen had. Maar toen ze binnen het hek was gingen alle Bevers snel om haar heen staan en maakten een denkbeeldige kist waar ze in werd opgesloten. Corry gebruikte een ‘boor’ om een gaatje in de kist te maken en zo de grapjes terug te pakken. Het was nog even spannend of Mimi nu weer vriendjes met Corry wilde zijn, maar gelukkig wilde ze dat uiteindelijk wel. Corry en Mimi wandelde arm in arm terug naar het circus en voor de Bevers was het alweer tijd om naar huis te gaan.