NLDoet 2017

Ieder jaar organiseert het Oranje Fonds de actie NLDoet. En wij doen daar graag aan mee om weer de nodige klussen aan te pakken en het terrein en clubhuis klaar te maken voor de zomer.

Deze dag hadden heel wat ouders zich aangemeld om een dag of dagdeel mee te helpen. Ook het CDA Rotterdam had contact met ons opgenomen om met ons aan de slag te gaan. Genoeg mensen dus om alle klussen aan te pakken. Omdat we natuurlijk hard aan het sparen zijn voor de nieuwbouw, zijn we kritisch met de klussen die we aanpakken. Alleen het hoognodige, want helemaal geen onderhoud meer plegen is geen optie. En wie ons clubhuis een beetje kent, weet dat er dan nog steeds genoeg te doen is.

Vandaag stond er op het programma om alle banken te verven, de kampvuurkuil te betegelen, bomen te snoeien, het stopcontact in het welpen lokaal te repareren, een boiler op te hangen en nog veel meer klussen. Alle klussen stonden op strookjes papier. Je kon dan zelf iets uitzoeken en daar je naam bij zetten. Als je klus klaar was, kon je het strookje afscheuren. Gedurende de dag kwamen er natuurlijk ook nog kleine klussen bij.

Helaas eindigde de klusdag een beetje rommelig, doordat de kans bestond dat de Straatweg afgesloten zou worden. Dan zouden we namelijk niet weg kunnen. Het dus niet mogelijk om die dag alles tot in de puntjes af te maken. Maar al met al zijn de meeste klussen aangepakt en zijn wij erg tevreden met het resultaat.

Alle klussers die mee hebben geholpen, zouden wij dan ook graag willen bedanken voor de inzet! Dankzij jullie kunnen de kinderen weer gebruik maken van een opgeruimd, schoon en verbeterd clubhuis.