Kijkje nemen bij de Scouts

Op 9 november kwamen de Welpen een kijkje nemen bij de Scouts, want ze waren best benieuwd wat die zoal op een opkomst doen. Ook konden de Welpen de Scouts zo een klein beetje leren kennen waardoor het overvliegen wat minder spannend wordt.

We openden met zijn allen bij de vlaggenmast waar de vlag werd gehesen. Daarna hebben we met zijn allen Tien Tellen in de Rimboe gespeeld. De Scouts spelen dus best veel spelletjes die de Welpen ook kennen.

Hierna hebben we Scrapheap Challenge gedaan. We werden in vier groepen verdeeld en het doel was om een brandend waxinelichtje naar de kampvuurplaats te brengen zodat we vuur konden maken, want de Scouts houden van vuur maken. Er was slechts een regel: je mag zelf het waxinelichtje niet vervoeren, Verder mocht je alles gebruiken wat je nodig had! Zo was er een groepje dat een kabelbaan had gemaakt vanaf het zoldertje naar buiten en er was er een groepje dat een  gootje had gemaakt en het waxinelichtje door middel van een bootje naar de kampvuur plaats bracht. Nog een ander groepje had een ladder rechtop gezet met touwen en een emmer en een groepje had een parachute gemaakt. Uiteindelijk is er maar een brandend waxinelichtje aangekomen en konen we nog net voor het einde van de opkomst een klein vuurtje maken.

Wij vonden het als Welpen hartstikke leuk en stoer om eens met de Scouts mee te doen! Bedankt!