Installatie Basia, Quirine en Zoë

Na alweer een tijdje rondgelopen te hebben bij de Scouts werd het langzamerhand tijd om Basia, Quirine en Zoë officieel te installeren. De dames hadden immers a flink zitten studeren op de technieken en de dingen die je zoal moet weten. Dus zaterdag de 27e was het zover: terwijl de drie aspirant-Scouts lekker een uurtje konden uitslapen, was de rest druk bezig met de voorbereidingen. De Scouts hadden namenlijk weer een compleet logisch en samenhangend verhaal uitgedokterd voor de installatie.

Toen Basia, Quirine en Zoë op het clubhuis aankwamen, moesten ze eerst geblinddoekt een parcours over het terrein afleggen. Aan het eind van dat parcours lag een spookhuis, waar ze vier graven vonden. De dames zeiden de Scoutswet op, en ziedaar, de graven gingen spontaan open en begeleid door Michale Jacksons Thriller kwamen door smileys uitzetten. Helaas waren de smileys droevig, dus moesten de dames een vies drankje drinken. Daar werden de smileys zo blij van, dat Basia, Quirine en Zoë een kompasroos moesten tekenen zodat ze konden achterhalen waar de moordenaar van de smileys zat. Die moesten ze vervolgens gaan vangen en met een paar echte Scoutingknopen vastbinden.

Omdat het nu wel duidelijk was dat de drie dames het in zich hadden om Scout te zijn, gingen we daarna over tot het officiële gedeelte. Eerst was Zoë aan de beurt, toen volgde Basia, en met Quirine als laatste hebben we er nu weer drie echte Scouts bij.

Basia, Quirine en Zoë, van harte welkom bij de groep!