I-Scout!

Doen ze ’t of doen ze ’t net? Dat was de vraag voor deze editie. En ze
deden t!

Marcel had zich opgeworpen als leading man en om 14.00 u stond hij dan ook paraat om zijn technische staf aan het werk te helpen. Terwijl in andere clubhuizen de 120 Mbit verbindingen tot stand gebracht werden, werd Caro
d’r stulpje gepimpt met een mooie antraciete stucloper, waren Kim en Caro druk met de puntjes op de i en speelden Sjoerd en Danny Router-Jenga. Rond de klok van 5 druppelden de eerste enthousiastelingen binnen en volgde er al snel een invasie van Explo’s, Stammertjes en de collega’s van de Cornelis Trom-groep. Met de temperatuur steeg ook langzaam de spanning, want wat stond er op het menu? De eerste zoekopdracht was een feit en Mars was eruit en greep de telefoon voor een spoedbestellingkje bij de Chinees.

Een flinke hap en volgens de lokale gebruiken in Nederland kregen zelfs de Scoutingafdelingen het niet voor elkaar om deze Chinese Muur van bami-nasi-mihoen-met-toebehoren-bakken te slechten. Karin wist er wel raad mee en bouwde er een eigen chinese muur van. Terwijl master-founder Arjan op het strijdtoneel verscheen en de bamislierten tussen de laptops vandaan werden getrokken, kwam ook de laatste versterking van de denktank binnendruppelen vanuit zn werk: Erik …

Let’s get ready to Rumble!!!

Maar eerst ff de groepsfoto en de juichsessie voor de organisatie vastleggen.

Klokslag 7 gingen we los. de doe-opdrachten rolden uit de printer en verdwenen naar hogere sferen, terwijl de denktank probeerde om in te loggen.

Dit keer vele leuke opdrachten om je creatieve nagels op stuk te bijten. Knippen, plakken, foto’s kieken, supermarkt stellingen verbouwen, film kijken in een bushokje, realtime taartdiagrammen maken (en verorberen), zwaartekracht testen vanuit het zolder raam… hoe gekker hoe beter.

De denkertjes zaten ondertussen met versterking van Pieter geduldig te puzzelen en te wachten op de beschikbare credits van de doeners. Er stonden vier tracks op de planning die met simpele vragen en zoekopdrachten konden worden bewandeld. Zeker simpele vragen in het begin, maar zeker ook leuke vragen. Die werden al snel gevolgd door
vragen op niveau waar de actualiteit vanaf droop. Waar ligt dat Chinese pretpark waar je de derde Japanse oorlog kunt naspelen? De 8 eilandjes waar 3 landen hun zinnen opgezet hebben, de mooiste satelietfoto van een festival (Iron Man) of de vrijstaat in het oosten van Nederland? Wie niet weten wil, moet maar goed zoeken.

Het klaagniveau was dit jaar uitermate laag en alle positieve energie werd dan ook tot het laatste moment omgezet in oplossingen en leuke creatieve uitspattingen. En het resultaat mocht er zijn: 5 extra minuten om de laatste broodnodige punten te veroveren.

Het uiteindelijke resultaat was verrassend: de derde plek van de 182 deelnemende teams. TOPPIE!! Iedereen was dan ook blij verrast dat we het toch weer geflikt hebben om mee te doen.

Allemaal gefeliciteerd met deze prestatie en Cornelis Tromp groep bedankt!

Volgend jaar weer?

Richard

Een van de filmopdrachten was een lipdub. Bekijk hem en je zult meteen zien waarom deze opdracht mislukt is (Marcel)

—————

NB: Een paar dagen na de iScout maakte de organisatie bekend een telfout te hebben gemaakt. We zijn op de eindlijst naar plaats zeven gezakt.