Heel hard gewerkt!

Bijna klaar voor de feestelijke opening!

Er is afgelopen zomer kei- en keihard gewerkt door een wisselende groep mensen aan het afbreken en opbouwen van het nieuwe clubhuis. Passen, meten, opnieuw meten, met een enorme kraan de grote bouwplaten precies op de juiste plek leggen. Er zat haast en druk achter want de volgende lading bouwplaten stond al weer klaar bij Walltec en moest geleverd worden. Het was lastig manoeuvreren met de grote platen maar toen eenmaal de basis lag, toen kon er opgebouwd gaan worden.

Gelukkig was het vrijwel de hele zomer zonnig, warm en droog en daardoor liep het bouwproces goed. Nog het dak afdekken… en pas toen begon het regenen, net voordat de uiteindelijke dakbedekking er op lag. Mensen hebben uren en uren geklust om het klaar te maken voor de laatste opkomst. Ramen worden geplaatst, de grote kozijnen; het ziet er uit als een prachtige vakantievilla aan de Plas.

De vloeren worden geleverd en geschuurd, schoongemaakt, geschuurd, schoongemaakt, gelakt. Het was te gebruiken tijdens de laatste opkomst en dat was superfijn, nu kunnen alle kinderen binnen zitten en is het clubhuis meteen ingewijd.

Na het binnenwerk, de vloeren, komt de buitenkant aan de beurt. Oh wat kriebelden ieders handen om al aan de buitenkant te beginnen maar eindelijk was het dan zo ver. De buitenkant wordt zwart geverfd, de latjes alsnog ook en dan mogen de eerste planken tegen de buitenkant, Eureka! joepie of yeah!

En nu september 2019, zitten bijna alle latten tegen de buitenkant. Hebben mensen hun angsten getrotseerd op de ladders om alles te verven (het is best wel heel hoog), wordt de elektriciteit aangelegd, wordt het catering team voor de bouwers weer geactiveerd èn wordt een feest voorbereid!

12 oktober is de feestelijke opening van het nieuwe clubhuis !