Halloween-party

Na jaren van afwezigheid lieten onze Explo’s zich afgelopen zaterdag weer eens zien op de jaarlijkse Halloweenfuif van de Oranje-Blauwgroep. Bij het horen van de naam alleen al kwamen bij sommige leiding (inclusief ondergetekende) herineringen opborrelen uit de ruige tijden van weleer toen zij zelf nog Explo waren. De afgelopen jaren echter was het naar wat wij begrepen “niet de moeite waard”. Totdat er een paar weken geleden twee vrolijke figuren opdoken die de organistatie voor dit jaar op zich hadden genomen en al meteen zoveel enthousiasme uitstraalden dat je niet eens zou durven af te zeggen.

Al bij binnenkomst werd duidelijk dat hun reclamecampagne zijn vruchten had afgeworpen, aangezien het een gezellige drukte was. In ieder geval buiten waar er een groot kampvuur was aan de plas, en waar alle verschillende groepen weer even konden bijkletsen. Binnen was het hele andere koek aangezien er snoeiharde dubstep werd gedraaid door een (voor Scoutingbegrippen) goede DJ. De DJ was blijkbaar zo’n fan van zijn eigen muziek dat ie vergat af en toe even naar de dansvloer te kijken, waar eigenlijk alleen wat verdwaalde leiding stond te dansen en af en toe wat Explo’s die volgens mij hele andere muziek gewend waren. Wij vonden het in ieder geval top!

Verder waren we natuurlijk naar aanleiding van wat dreigementen allemaal verkleed gekomen, en zoals altijd had meer dan de helft niets met Halloween te maken. Zo ging Suzy als hippie, Rutger en Luuk als een soort van doctoren met een petje op(?) inclusief pistool(?!) en Tim als dr. Kwaadaardig om er een paar te noemen. Ook was er iemand als oude man verkleed, maar aangezien hij de gehele avond incognito is gebleven ga ik natuurlijk niet vertellen wie dat was!

Oranje-Blauw bedankt!

Marcel