Groepsweekend 2016

We begonnen dit groepsweekend aan het strand, omdat een clubhuis dit weekend nog niet gevonden was.
Na een aantal spelletjes op het strand kwamen er 2 piraten (kapitein Haak van Holland en zijn companion) aangelopen. Na een praatje te hebben gemaakt, boden zij aan om ons in hun fort te laten slapen.
Daar gingen we graag op in en dus wezen de piraten de weg naar hun onderkomen. Eenmaal daar aangekomen bleek er een geheimzinnige schatkamer te zijn.

Halverwege de dag werd er door een Welp flessenpost gevonden.
Dit was van kapitein Eenoog, deze wilde graag zijn schat terug. Kapitein Haak van Holland wilde de schat niet geven en ook niet vertellen aan de Bevers, Welpen en Scouts wat de schat was. Als hij de schat niet aan Eenoog zou geven zou Eenoog hem de volgende ochtend komen halen. En dat zou niet zo netjes verlopen.
’s Avonds besloot kapitein Haak van Holland toch te vertellen wat de schat was. Een echte prinses! Zij was uitgehuwelijkt aan kapitein Eenoog, maar was verliefd geworden op Haak van Holland. Hij vroeg de Bevers, Welpen en Scouts om haar te helpen verdedigen.

De volgende ochtend kwam Eenoog samen met zijn maatje op de fiets de schat halen. Kapitein Haak van Holland nodigde hem uit voor een echt piraten-schiet-duel. Kapitein Haak van Holland speelde hierbij vals en schoot Eenoog in zijn nog enige goede oog! Nu was Eenoog dus blind geworden. Haak van Holland kocht het maatje van Eenoog om met goud en gaf zijn eigen vrouwelijke companion mee aan Eenoog, die dacht dat dit de prinses was.
Zo leefde kapitein Haak van Holland nog lang en gelukkig met de prinses!