Weekendje weg

Dag 1

10.50: Ik ben aangekomen op het terrein. Wat is het mooi hier, lekker rustig. De zon schijnt door de takken van de hoge bomen, een slootje met bijna geruisloos stilstaand water, het is lekker warm… ik heb zo het gevoel dat dit een heel leuk weekendje gaat worden.

11.08: Bart is aangekomen en is heel mooi zijn heel mooi gemaakte lunchpakketje vergeten in te pakken. Mooi toch? Hij mag wel wat van mij, maar krijgt al wat van Rick en Suzy.

11.12: Griezelig, en mooi tegelijk! Vijf bomen, gehuld in geweven web door aan elkaar klevende rupsen, die een klont vormen. Het is wel mooi.

12.13: Hoppa! Een uur verder is die rottent opgezet. Bart had de leiding, ik was de haringentimmeraar (sla-alle-haringen-met-Torags-warhammer-man). Mijn spullen liggen nu in de tent en we eten nu ons lunchpakketje op. Regel: na 23.00 uur= stil.

12.37: Meike + Marcel komen verkleed aangelopen. We moeten een speurtocht doen. Ik heb mijn flesje met water bijgevuld, wat we zeker gaan gebruiken.

12.51: We beginnen met de speurtocht.

13.00: Ik begrijp nog steeds niet waarom ik hier niet heen wilde. Het is zo leuk! Owjah, ik heb een dropje gekregen van Sophie.

13.10: We lopen nu over een soort bruggetje heen. De omgeving is mooi hier en ook zo kalm. We zien een mannetjesfazant. Had ik maar een fotocamera, zoals Pieter of Sjoerd.

13.26: We zijn drie paarden, veertien kikkers (w00t!) één kievit (nog nooit, maar dan ook nog nooit in het echt gezien), een ganzenfamilie en één fazant tegengekomen.

14.09: We zijn al heel ver. We houden een pauze terwijl we discussiëren waar we heen moeten. Met getjilp op de achtergrond besluit Sophie wie welk snoepje krijgt (ik kreeg een salmiaklolly!) uit haar biggie snoepzak, ook moest iedereen water drinken van Suzy.

14.43: We lopen een heuvel op die grenst aan een meer, en we hebben ook wat canonliedjes gezongen zoals “grote klokken zeggen”, en “I like the flowers.” Dat was erg gezellig en we komen weer die ruitergroep tegen die we inmiddels al een stuk of 3-4 keer gezien hebben.

15.03: De eerste post! Ik heb de discussie gewonnen tussen Bart en mij of de plaatjes die we gebruiken voor de speurtocht wel degelijk in Paint gemaakt zijn, in Word kan het ook, maar daar moet je fruttelen met de opties en zoeken waar je wat kan vinden. Je hebt daar ook geen vrije vormen, bij paint wel. Je kunt het zien door de slordigheid van een pijltje, waarbij je soms een pixel uitschiet. Het vierkantje maken is ook een optie in Paint, en vele anderen. Ik ga nu pootje baden, dus tot zo!

15.20: Mijn broek is doorweekt, ik eet een appel en dit is mijn voorlopige bestemming: droog worden! Suzy zei dat ik schrijver moet worden, maar ik heb er het geduld niet voor. Ik ben gevallen in een kuil in dat meertje, waardoor mijn hele broek kleddernat is geworden. Ik vraag me af waar de boys zijn?

15.36: Ik ging Chinees breien bij Sophie, dat is gewoon graan in mond en trekken.

19.37: Ik heb heel lang niet geschreven. Het andere groepje is nog niet terug van de speurtocht en wij zijn al het vuur aan het maken. Ik ben de VL., vuurleider of zoiets. Ik heb ook al hout gehakt en ook een groot deel van het vuur aangeblazen, vijf keer rook in mijn gezicht gekregen, maar wel een mooi gat gevonden om in te blazen. We hebben van alles in het vuur gegooid op hout na. En dat lieg ik.

Ergens rond negen uur: het avondspel kan beginnen. We doen een smokkelspel in de brandnetels en een stoere bink die daar recht doorheen durft. Bijna niemand, op Bart, Arnoud. Rick en mij na. Het andere groepje heeft gewonnen, maar omdat wij gewoon om vijf uur waren aangekomen op het terrein bij de speurtocht, staat het nu 1-1.

Dag 2

10.06: Wat bleek, we moesten in frietzakjes slapen. Die tent is opgezet voor naks, alleen als het ging stormen of zo. We hebben ontbeten, opgeruimd en een spel gedaan: gekkenhuis! Dennis en ik hadden het al snel door, Jet en Sophie moesten wat langer nadenken.

10.45: We zijn nu thee aan het drinken. We hebben een estafette gehouden, en het staat nu 2-2. Tja, eigenlijk was het een stormbaan. Een ander spel, los je raadsel op, daarbij moesten we met twee touwen een blok hout 1 m optillen en naar de overkant krijgen. Het andere team had het ook gedaan binnen 12 minuten. Wij hadden het gedaan en het lukte ons binnen 13 minuten. Een punt voor ons omdat het gelukt was!

11.20: We spelen nu een spel, waarbij je op één been moet staan. Sophie en ik zijn bezweken, Bart, Suzy en Jet staan nog. Van de tegenpartij staat alleen Rick nog, dus de overwinning is aan ons. Het staat nu 3-2 voor ons. Opeens bezwijkt Rick en staat het 4-2 voor ons!

11.31: Yeah! Gewonnen! We hebben een zak spekkies verdiend en het weekend is bijna afgelopen. We gaan nu alles afbreken en inpakken.

11.58: Ik heb afgewassen en de grote tenten zijn allebei afgebroken. De eerste ouder is al aangekomen. Alles wordt ingepakt en we zijn klaar voor vertrek. De zon schijnt heerlijk in mijn gezicht.

12.12: Einde verhaal. Wat een heerlijk, rupsenkruipend, patatzakkerig zonnig scoutweekend! Er was bijna te veel zon, heerlijke temperaturen, geen regen, we hebben heel wat gezien, gekookt, een dagtocht gemaakt en meer! Dit was het ultieme Scoutweekend!

Met dank aan:

De leiding; Suzy, Bart, Tomas, Dennis, Mijn horloge, Mijn vulpotlood en het andere groepje en de zon!

Thomas