Lasergamen Explo’s en stam

Zaterdag 25 maart, Rotterdam
Voor wie dacht dat de Explorers in 2023 uitgelasergamed waren, had het mooi mis. Vandaag zijn we namelijk voor de 2e keer dit jaar het gevecht der lichtwapens aangegaan. Op het clubhuis dit keer. Voor we konden beginnen, moesten we eerst wat obstakels neerzetten. Tafels, banken, tonnen en stoelen vormde het decor voor de strijd. Een strategisch geplaatst zeil hing van het dak van het clubhuis tot de grond om het slagveld in 2 stukken op te delen. Een buitengedeelte en een binnengedeelte.

Buiten moesten de laserstrijders rekening houden met de gure onophoudelijke wind en de modderige ondergrond. Maar binnen waren de omstandigheden ook verre van geriefelijk. Door de rook, enge sfeermuziek en de duisternis vormde het clubhuis een onneembare vesting in het gevecht. Na meerdere rondes capture-the-flag te hebben gespeeld werd het tijd om de staakt-het-vuren te tekenen en naar huis te gaan.