Zwemmen

Met uitzondering van de Scouts moest iedereen vandaag wat vroeger aantreden dan gebruikelijk. Maar echt erg was dat niet, want mochten er slaapkoppen bij zitten die nog niet wakker waren om 12:45, dan stond er voor het een prima activiteit op het programma om wakker te worden: een frisse duik in zwembad De Wilgenring.

Nadat iedereen zich in zijn zwembroek of haar badpak of bikini had gehesen, sprongen we allemaal het water in. Er was voor elk wat wils: een ondiep warm zwembad, het diepe bad, een stroomversnelling, een glijbaan, een bubbelbad en genoeg schuimrubberen vlotten. Dat liep dus al snel op een grote stoeipartij uit. Anderen vonden het weer interessanter om een potje waterpolo te spelen, en weer anderen vormden een levende tunnel waar om de beurt iemand doorheen zwom. Op een gegeven moment werd ook de duikplank uitgerold, dus toen was het zaak om het beste bommetje te maken.

Tegen vieren was het – veel te snel – alweer tijd om met zijn allen te douchen en weer aan te kleden. In de hal van het zwembad hebben we moe en met prikkende oogjes gewacht tot iedereen door zijn of haar ouders was opgehaald.