Winterbivak

Iedereen zoekt in de winter de warmte op in het huis. Behalve de scouts van scouting Hillegersberg. Zij hebben de kou getrotseerd en hadden 21 januari en 22 januari 2006 een winterbivak!

Rond 10.00 uur op zaterdag had iedereen zich op de fiets verzameld bij het clubhuis om al fietsend te gaan naar Pijnacker, met de hele weg tegenwind. Toen we er eindelijk waren moesten we de tent opzetten. Dat duurde eigenlijk wel lang omdat er telkens wel weer wat fout ging. Toen de tent eindelijk stond had iedereen heel erg honger en mochten we ons lunchpakketje opeten.

Daarna gingen we een tocht lopen met de leiding erbij. Het was niet echt een tocht, we zochten gewoon een paar paadjes uit die er leuk uitzagen. Rond 18.00 uur waren we weer op het terrein en toen moesten we even in de tent warm worden. In de tussentijd was de leiding het eten aan het bereiden.

Na ongeveer een halfuur gingen we echt winters eten: erwtensoep en roggebrood met katenspek.

Toen iedereen klaar was met eten gingen we afwassen en de rest ging alvast hout regelen voor het kampvuur voor die avond. Toen dat gebeurd was gingen we een avondspel doen in het bos. Het spel dat we gingen spelen heet dodende straal. Toen we daarmee klaar waren gingen we terug naar het terrein toe, maar toen ontdekte Pieter dat hij zijn fietssleutel kwijt was. Gelukkig is alles de volgende dag weer goed gekomen en heeft hij zijn sleutel weer gevonden met Meike op die zondag.

Na het avondspel gingen we nog even bij het kamvuur zitten, waarna het tijd was om onze (koude) slaapzak in te kruipen. Gelukkig bleek niemand bevroren te zijn toen we de volgende ochtend werden gewekt door de leiding.

Toen iedereen weer warm was ingepakt gingen we eerst nog flesjesvoetbal doen, waarna we gingen ontbijten. Na het ontbijten moesten we de tent afbreken en onze tassen inpakken. Daarna deden we nog een spel dat je iemand uit je patronde met toiletpapier moest inpakken zodat het een sneeuwpop leek en de pinguïns hadden daarmee gewonnen. Zij hadden dus de mooiste sneeuwpop gemaakt.

Het was een koude, maar leuke en gezellige winterbivak!

Dylan.