Weekendje weg

De bomen staan weer volop in blad en de vogeltjes fluiten elke dag vroeger, dus het was voor de Scouts tijd om er lekker op uit te trekken. We verzamelden zaterdagochtend daarom bepakt en bezakt en met de fiets aan de hand op het clubhuis, waar de Scouts een route kregen naar het terreintje voor we het weekend.

In het warme lentezonnetje ging de fietstocht lekker vlot, en na een paar uurtjes kwamen de Scouts aan op het terreintje bij de Rottemeren. Daar begonnen we snel met de opbouw van de tenten en de keukentafel. Toen dat allemaal af was, begonnen onze magen al aardig te knorren en moesten we aan het eten te gaan denken. We begonnen dus snel met het maken van een vuurtje. Gelukkig was het recept niet al te ingewikkeld en hoefden we niet met pannen aan de slag, maar desondanks werd het toch al bijna donker toen het eten klaar was.

Daarna hebben we nog een avondspel in het donkere bos gedaan, en toen was het tijd om de tent op te zoeken.

De volgende ochtend liet de lente ons een beetje in de steek en begon het al snel te druppelen. Gelukkig hadden we de vorige dag een overdekte keuekentafel gebouwd waar we aan konden eten – alhoewel sommige bikkels liever in de regen bij het kampvuur bleven. Daarna hebben we snel de boel ingepakt en zijn we weer teruggefietst naar het clubhuis.