Weekendje weg

De leiding had er dit jaar echt effe geen zin in, dus mochten de Scouts zelf hun jaarlijkse voorjaarsweekendje voorbereiden. Zaterdagmorgen stonden dus een (aardig uitgedund) groepje Scouts met hun fiets klaar voor de GPS-tocht naar Pijnacker en na een korte puzzel waren ze op weg.

Het juiste padvinden met alleen het pijltje van de GPS bleek toch lastig, want de tocht duurde wat langer dan gepland en het middagprogramma viel daardoor een beetje in het water. Dus toen iedereen er uiteindelijk was konden we direct aan de slag met het bouwen van frietzakjes om de nacht door te brengen. En toen die eenmaal stonden moesten we direct aan het vuurtje beginnen om te koken: hamburgers. Gelukkig moest er toch nog een pan ingezeept worden om de uitjes te bakken.

Hamburgers waren ook het thema van het avondspel, dat eruit bestond om de vijf ingrediënten te verzamelen bij drie posten zonder getikt te worden en in de juiste volgorde. Na dit spel hebben we nog even lekker bij het vuurtje gezeten en daarna is iedereen in zijn friet- en slaapzakje gekropen.

Na een koude nacht begon het zonnetje geluk alweer vroeg te schijnen – wat overigens resutleerde in een helse kakofonie vanuit de frietzakjes. Nadat we rustig hadden opgeruimd en ontbeten hebben we nog een potje Tien Tellen in de Rimboe gespeeld. En daarna was het weer tijd om het stalen ros te bestijgen en terug te gaan naar huis.