Voorbereidingsweekend

Het afgelopen weekend hielden we weer het jaarlijkse voorbereidingsweekend. Tijdens dit mini-kampje van twee dagen kunnen we alvast ontdekken hoe het er ongeveer tijdens zomerkamp aan toe gaat. Zo hebben we een nachtje met zijn allen op het clubhuis geslapen, met elkaar gegeten en ochtendgym gedaan. Net zoals op zomerkamp zag de leiding erop toe dat we onze slaapzaal schoon en netjes hielden en controleerden we onszelf goed op teken.

Dit jaar was er iets heel speciaals aan de hand op het clubhuis. Het bestuur van Scouting Hillegersberg had het clubhuis voor een weekend verhuurd aan een restaurant. Er zouden zaterdagavond veel mensen komen voor een business meeting, maar de chef-kok was ziek! De eigenaar was wanhopig en vroeg ons om hem te helpen. Een driegangenmenu was een grote uitdaging, maar dat zagen wij wel zitten. Met behulp van de sous-chef sneden we alle groenten voor het voor- en hoofdgerecht. Als toetje hadden we vanille- en chocoladepudding gekozen. Alsof dat nog niet genoeg was, hielpen we ook de dokter nog even aan de juiste medicijnen voor de chef-kok. De kok was zondag alweer beter en als dank flambeerde hij voor ons pannenkoeken. Dat zag er zeer spectaculair uit.

Na een weekend vol spannende avonturen en vooral veel spelletjes, gingen we weer naar huis. We kunnen niet wachten tot het zomerkamp!