Voorbereidingsweekend

Hallo scoutingmensen,

Namens mij (Sjef Martiello) en mijn personeel, deel ik u hierbij nogmaals mede dat we uw locatie aan de plas toch niet geschikt bevinden voor het openen van ons tweede Restaurant Hillegersberg.

Ondanks ons Antarticaanse zeezout zou er teveel verbouwd moeten worden wat de kosten te veel zou doen laten oplopen.

Desalniettemin wil ik jullie nogmaals hartelijk bedanken voor de gastvrijheid van jullie kinderen en de leuke dagen die we gehad hebben. Natuurlijk begon het goed met ons mooie uithangbord (wat Cornelius en Debora keurig bevestigd hebben), maar jammer genoeg kwam ik er toen achter dat ons speciale ingrediënt kwijt was. Gelukkig wilden jullie helpen zoeken en ook met het doen van de boodschappen. Jullie hebben uitstekend geholpen met de inkopen en het bedenken van de ingredienten. Nadat ik op de hoofdlocatie ben gaan zoeken, melde zich onverwachts de keuringsdienst van waren, maar die waren het met me eens dat ze het personeel in werking moesten zien en dat dat zonder ons Antarticaanse zeezout ook niet zou kunnen.

Jullie hebben je zoekvaardigheden behoorlijk op de proef gesteld met het smokkelen van suiker, zout en peper. Gelukkig konden jullie hier goed tegen omdat onze exclusive maaltijd zo voedzaam is (onze beroemde Napolitaanse pasta) gemaakt door Jaqueline en Debora. En natuurlijk de volgende morgen het zoekspel na een stevig ontbijt. Ook kwam godzijdank Carlijn er achter dat het Antarticaanse zeezout uit Esmee haar zak viel, ze had glad vergeten dat ze het potje in haar zak had gestopt omdat het in de weg stond met afwassen. Uiteindelijk kwam alles op z’n pootjes terecht en heb ik nog wat lekkers voor jullie gemaakt… oh ik was t alleen vergeten af te bakken. Gelukkig zijn die mensen van scouting wel handig met kampvuur. Waren de broodjes lekker??

Met vriendelijke groet,

S. Martiello (Baas Restaurant Hillegersberg)