Voorbereidingsweekend

Op 9 juni kwamen alle Welpen met een tas vol slaapspullen aan op het clubhuis. We hadden namelijk voorbereidingsweekend, een oefenweekendje om te kijken hoe het er normaal op zomerkamp aan toe gaat. Toen iedereen er was, begonnen we met een spelletje. Totdat we opeens een trompet hoorden in de verte … Het bleek een Romeinse boodschapper te zijn die met een boodschap van keizer Galiad kwam. Deze keizer was op zoek naar nieuwe soldaten en wij zouden het hele weekend in de gaten gehouden worden of wij bij zijn legioen mochten aansluiten. Natuurlijk leek ons dat wel wat en we gingen meteen Romeinse kleren maken.

We hebben zelfs ons eten bij elkaar gezocht en gesneden. Ook kwam er een Romein langs die ook wel soldaat wilde worden, maar hij bakte er niks van want hij was lui en onhandig. Dat was zeker geen concurrentie voor ons!

Tijdens het eten hebben we natuurlijk ook wel even voetbal gekeken, Nederland tegen Denemarken. Tijdens de rust hebben we corvee gedaan. Alle borden en pannen moesten afgewassen worden. Na de wedstrijd hebben we buiten Zuilen-Verwissel gespeeld en lekker bij het kampvuur gezeten, waar de boodschapper ook weer langs kwam.

’s Ochtends hebben we ochtendgymnastiek gedaan om goed wakker te worden, en onze tassen weer ingepakt. Daarna hebben we lekker ontbeten, eerste een bruine boterham met hartig (zo doen we dat namelijk altijd op zomerkamp) en daarna lekker wat je zelf wilde. Hierna gingen we een Romeinse voettocht lopen en moesten we onderweg allemaal vragen beantwoorden. Toen we terug waren kwam de keizer langs om de winnaar bekend te maken. En na nog een paar spelletjes was het al weer tijd om naar huis te gaan.

Het was een gezellig weekend en we hebben meteen veel zin in zomerkamp gekregen!

Groetjes,

De Welpenleiding