Speldag en GHHHKS-weekend

Hallo allemaal. Afgelopen weekend 11 en 12 maart hadden de welpen en kabouters een erg leuk en druk weekend.

Dit vond namelijk plaats op het scoutcentrum, een erg mooi terrein waar iedereen zich rond 12.15 uur verzamelde. Nadat iedereen er was werd er begonnen met een toneelstukje waarbij duidelijk werd dat twee jongentjes graag mee zouden willen varen op een schip. Dit waren Ketelbinkie en Japie, maar omdat ze nog nooit eerder hadden gevaren moesten ze eerst maar eens laten zien dat ze wel wat in huis hadden van de kapitein. De rest van de middag zijn alle kinderen (zo’n 120 stuks) en Ketelbinkie en Japie aan het werk gegaan. Er was een stormbaan (een groot luchtkussen) en natuurlijk moest er aan het kompas gewerkt worden, was er beschuitfluiten, scheepsjournaal maken en nog veel meer leuke dingen. Toen iedereen alle opdrachten had gedaan sloten we af met een toneelstukje waarbij de kapitein duidelijk maakte dat Ketelbinkie ’t wel mocht proberen aan boord, maar Japie moest nog maar even een jaartje wachten. Dat vond hij heel erg jammer. De moeder van Ketelbinkie vond ’t ook jammer dat haar zoon zo ver op zee zou zijn. Hopelijk zou het weer wat opklaren want zaterdag was het erg koud en guur met af en toe een sneeuwbui.

Toen volgde nog een prijsuitreiking voor het groepje dat de meeste punten had voor zijn prestaties en dat was een groepje van ons HILLEGERSBERG!!!!! Joepie!!!!! We hebben twee mooie spelletjes gekregen die we goed op het clubhuis zullen bewaren, en misschien ook wel mee zullen nemen op zomerkamp!

Ook was er nog een prijs voor het groepje dat het best had samengewerkt en hier was Hillegersberg tweede geworden!!! Dus ik ben weer supertrots op onze kinderen! Iedereen krijgt een mooi naambandje als herinnering aan deze dag.

Nadat alle jongere kinderen waren opgehaald begon voor de "oudste" (hoofdgidsen of helpers/hoofdkabouters of hulpkabouters) het weekend. Eerst werden alle bedjes in orde gemaakt. Vervolgens deden we nog meer spelletjes en toen was het alweer tijd voor het eten uit de kombuis. Dit was macaroni en smaakte erg goed na zo’n lange koude dag op t dek. Iedereen werd weer een beetje warm. Tijdens het eten was de kapitein z’n mooie mok kwijt geraakt. De stuurman zei dat degene die hem weg had gehaald vast met een K begon. Maar Ketelbinkie zei dat hij t niet gedaan had. Er werd een onderzoek ingesteld en wij gingen oefenen om boeven te vangen en onze zintuigen testen met allerlei spelletjes!! Toen was het tijd voor onze welverdiende rust, waar weinig van kwam daar een aantal jonge zeelui nog geen behoefte aan slaap had of alweer wakker was. Maar de volgende dag begon goed met een kussengevecht waarbij ternauwernood werd voorkomen dat de ouderen zeelieden (leiding) werden aangevallen. Het weer was onbewolkt en de zon verwarmde de dag lekker. Na het inpakken van onze spullen en de ochtendgym was het tijd voor het ontbijt, dit ging er wederom weer goed in en iedereen had alweer wat commando’s geleerd voor als de kapitein er aankwam. Dit zag er erg netjes uit. Nadat we de rest van de dag nog meer spelletjes hadden gedaan om onze conditie te trainen om de boeven te vangen, bleek bij de lunch dat de kok de mooie mok gevonden had, waarbij dus de nodige mensen hun verontschuldigingen mochten aanbieden aan ketelbinkie.

Toen was het na nog een spel alweer tijd om richting huis te gaan en zoals altijd ging dit weekend weer veel te snel voorbij.

Ahoy maatjes!

Kristie.