Sinterklaasfeest 2002

Zaterdag 30 november klopte ons hartje vol verwachting. Misschien zou namelijk Sinterklaas wel langs komen.

De scouts verzamelden al om 11.00 op het clubhuis. Zij hadden namelijk de tijd nodig om de surprises te ontleden. Er waren weer allerlei verschillende dingen gemaakt zoals een computer, een mijter en zelfs een studie vrije tijd verdeler.

Om 12.30 kwamen ook de kabouters en welpen naar het clubhuis. Zij deden eerst en spel om daarna het lokaal te gaan versieren. De bevers en explorers kwamen ook nog langs. De bevers versierden met z’n alle de stoel van de Sint. Nu was het wachten of die goede oude man nog langs zou komen bij ons. Omdat het buiten droog weer was gingen we pakjes roof doen. De kabouters en welpen samen met de bevers aan de ene kant van het terrein en de scouts en de explorers aan de andere kant. In eens liep iedereen naar het hek want er waren 2 Pieten met paarden op de Molenwerf. De Sint was er alleen nog niet bij dus we zongen met de hele groep een liedje om de Sint te lokken. En gelukkig kwam hij niet veel later met nog een Piet aan gelopen. We gingen als een speer allemaal naar binnen waar iedereen wat pepernoten kreeg. De Sint ging zitten sloeg zijn grote boek open en begon te vertellen. Er moest een aantal kinderen bij de Sint komen waaronder alle bevers, zij waren er namelijk allemaal voor het eerst bij. Ook moesen Hugo, Arjan, Maikel en Björn bij de Sint komen. Zij moesten met een rietje een bal naar de andere kant van het lokaal blazen. Dominique en Esther mochten een liedje zingen met een mond vol pepernoten en Dylan en Luca demonstreerde hoe ze altijd samen paardrijden. Toen had de Sint nog een verrassing. Hij deelde hele spannende pakjes uit aan de bevers. Ook voor de kabouters en welpen had hij een hele grote doos met allerlei kleine kadotjes. De scouts hadden ’s ochtends al hun surprises uit gepakt en de explorers zouden als iedereen weg was gaan dobbelen om de kado’s van de Sint. Iedereen had dus iets gekregen. En toen was het tijd om weer naar huis te gaan en nog even na te genieten van deze dag en natuurlijk van de pepernoten!!

Sinterklaas en de Pieten het was weer erg gezellig en we hopen dat jullie ons volgend jaar weer komen bezoeken.