Sinterklaas op bezoek

Met Sinterklaas in het land hoopten wij uiteraard dat de Sint ook dit jaar weer een bezoekje aan ons clubhuis zou brengen. Dus kwamen de Bevers en Welpen wat eerder naar het clubhuis om dat eens goed te versieren. Er werden flink wat vlaggetjes opgehangen en op de grond werden mooie tekeningen gemaakt. En uiteraard werden de stoel en krukken voor Sint en zijn Pieten mooi versierd.

Na al dat versieren was het tijd om buiten even een leuk spel te doen. Maar al snel riep de leiding de kinderen weer naar binnen, want we hadden nog helemaal geen liedjes gezongen!!

Ook de Scouts en Explorers sloten aan bij de groep en zo zat iedereen binnen met een boekje vol Sinterklaasliedjes. Er werden flink wat liedjes gezongen en als snel zagen we een Piet voor het raam verschijnen. Eindelijk was Sinterklaas er, samen met twee Pieten!

Zodra Sinterklaas lekker zat werd het grote rode boek erbij gehaald en mocht een aantal kinderen even bij Sinterklaas komen. En ook de leiding ontkwam er niet aan, want die kregen leuke spelideeën van de Sint. Voor de kinderen die de meeste loten hadden verkocht was er nog een extra verassing. Manu (Bevers), Jeremy (Welpen) en Mart (Scouts) hadden ieder zoveel loten verkocht dat ze een extra cadeautje van de Sint kregen.

Toen was het alweer tijd voor de Sint om te vertrekken. Gelukkig voor ons liet hij nog twee zakken vol cadeautjes achter die we daarna onder het genot van een beker limonade open hebben gemaakt.