Sinterklaas

Drie december klopte ons hart weer vol verwachting. Zou de Goede Sint weer komen of zou hoij ons clubhuisje dit jaar voorbij rijden?

Voor de scouts begon het in ieder geval goed. Zij helpen Sinterklaas elk jaar een handje door surprises te maken, en om 11:00 uur had iedereen zich hiermee verzameld op het clubhuis. Al snel begonnen we met het voorlezen van de gedichten en het uitpakken van de surprises. Er zaten onder andere een piraat, een gitaar, en twee microfoons bij. Je kunt ze allemaal bewonderen op de foto’s.

Om een uurtje of één waren de surprises wel uitgepakt. Ondertussen waren de bevers, welpen en kabouters ook aangekoken, en zij waren driftig bezig met het schitterend versieren van het grote lokaal. Toen alles aangekleed was om de Sint en zijn Pieten te ontvangen gingen we met z’n allen spelletjes spelen, en daarna gingen we weer naar binnen om Sinterklaasliedjes te zingen. Blijkbaar deden we dat erg goed, want het duurde niet lang voordat de Goedheiligman bij ons langskwam!

Één voor één riep hij de kinderen en leiding waar iets speciaals mee was bij zich. Maar gelukkig was hij in een goede bij, want iedereen liep met handevol strooigoed weg. Ook deelde de Sint cadeautjes uit. Zo kregen degenen die de meeste Grote Clubactie-loten hadden verkocht een presentje, maar ook Kristie omdat ze het gras zo goed onderhoudt. Verder had de Sint een CD met de foto’s van het zomerkamp bij zich voor iedereen die mee was geweest. En Jordi, Luca en Jessica kregen alledrie een heuse luchtgitaar!

Met af en toe een liedje ging de tijd erg snel, en algauw moest Sinterklaas weer verder om andere kinderen in Nederland blij te maken. Onder luid gezang gingen hij en zijn Pieten er weer vandoor, maar niet zonder een grote berg cadeautjes achter te laten voor de bevers, de kabouters en de welpen.

Ook Ellen was geïnspireerd geraakt. Na een lange ontwerpfase was het eindelijk zo ver dat ze een bakje/zakje voor onze nieuwe clubhuistelefoon gemaakt had. Met een mooi gedicht schonk ze dit aan het clubhuis. We zullen er ongetwijfeld nog veel plezier aan beleven.