Scouting bestaat 100 jaar in 2010

In 2010 bestaat Scouting 100 jaar in Nederland. Dat moet natuurlijk groots gevierd gaan worden. Daarom hebben ze van elke scoutinggroep een afgevaardigde gevraagd om dingen voor te bereiden, te bedenken en door te geven naar de groepen. Dit gebeurt op de Ambassadeursdagen in Utrecht.

Judith en ik vertegenwoordigen onze groep en 28 februari was de 2e Ambassadeursdag. In september zijn Judith en ik ook al geweest en dat was een hele goede dag want we kregen erg veel informatie over wat er allemaal te gebeuren staat voor 2010! De foto’s zijn van 28 februari, dan krijgen jullie een idee van wat wij allemaal gedaan hebben en met hoeveel scouts we die dag in Utrecht rond hebben gelopen tijdens een GPS-tocht.

Hieronder zullen we alvast wat dingen verklappen! Maar hoe, wat en waar, dat wordt allemaal later bekend gemaakt. Voor meer info kun je kijken op www.100jaar.scouting.nl

Mocht je nog vragen hebben of leuke ideeën dan zijn die van harte welkom.

• september 2009: 3e ambassadeursbijeenkomst tijdens de scout-in.
  • januari 2010: tijd voor taart (we gaan een taart aanbieden aan onze burgemeester).
  • 15 mei 2010: SCOUTS2DAY (Met alle scouts ouder dan 7 jaar naar Utrecht).
  • mei/ juni 2010: Bever-doedag.
  • juli/augustus 2010: JubJam100 (zomerkamp met heel veel andere scouts, we weten nog niet of we hier aan mee doen).
  • december 2010: afsluiting feestjaar.