RSW 2016

Ook dit jaar deden we met de scouts weer gezellig mee aan de Regionale Scouting Wedstrijden (RSW)!

Het thema van de RSW was dit jaar “De Toekomstboom” waarbij het milieu centraal stond. Het groepje van Scouting Hillegersberg dat meedeed had hiervoor een toepasselijke naam bedacht: “The Recycle Clan”.

Het terrein van de RSW was in 4 subkampen verdeeld. Subkamp: Nuclear, Solar, Tsunami en Tyfoon. Ons groepje stond op subkamp Solar. Vrijdagavond kon er direct na het opbouwen van het kampement kennis gemaakt worden met de andere kinderen van het subkamp, door middel van een aantal spelletjes.

Zaterdagochtend konden de kinderen de laatste hand leggen aan het kampement en daarna van start met de hike. Zaterdagavond werd de tussenstand bekendgemaakt: The Recycle Clan had een goede 7e plek bemachtigd van de 27 groepjes die mee deden aan de RSW. Hierna vond nog een subkampen-stijd plaats, waarbij de subkampen het gezamenlijk tegen elkaar opnamen met verschillende spelletjes.

Zondagochtend werd er nog een spel gedaan en daarna kon er worden opgeruimd terwijl de scores voor de eind uitslag werden berekend.
De eerste 4 groepjes mogen door naar de LSW (landelijke scouting wedstrijden). The Recycle Clan eindigde helaas net op de 5e plaats.

Echter is dit een heel goed resultaat waar de scouts trots op mogen zijn!