Ons clubhuis

Ons clubhuis “De Molenhorst” is gelegen aan de Molenwerf, een smal maar knus straatje tussen de Straatweg en de Bergsche Achterplas in Rotterdam-Hillegersberg.

De naam Molenhorst verwijst naar de molen die op de plek van het clubhuis heeft gestaan. De laatste restant van deze molen is onder het clubhuis terug te vinden in de vorm van de originele molensteen. Lees hierover meer in de geschiedenis van de molenhorst.

Waarom Hillegersberg Hillegersberg is geworden, wordt verteld in de legende van Hillegersberg.

Praktisch elk weekeind tussen half tien ’s ochtends en half tien ’s avonds is het clubhuis in gebruik door de welpen, scouts, explorers en natuurlijk hun leiding. Een wat zeldzamer verschijning vormen de stamleden die eens in de circa vier weken actief hun neus laten zien.

Het onderhoud aan het clubhuis doen we met zijn allen. Het weekend vóór het nieuwe seizoen is standaard gereserveerd als klusweekend. Dan wordt er druk gezaagd, geschuurd, getimmerd en geschilderd, zodat het clubhuis weer een heel jaar tegen spelende kinderen kan.

Na jaren voorbereiding namen we in 2019 ons nieuwe clubhuis in gebruik. Met elkaar kijken we terug op een hele drukke, spannende maar vooral ook super leuke periode met als klap op de vuurpijl een fantastisch gebouw. Waar onze vrijwilligers en kinderen van kunnen gaan genieten. We wensen iedereen veel kijk plezier. En de kinderen en leiding super veel mooie, gave en leuke ervaringen in de nieuwe “Blokhut” 😉 Benieuwd hoe het bouwproces is verlopen? Kijk dan het filmpje uit 2019 hieronder en verder hier.