NLdoet 2016

Op een zonnige zaterdag verzamelde het bestuur en Michel zich met een flinke kluslijst op het clubhuis. De dag ervoor was de Gamma al bestormd, dus na een sterke kop koffie werd het startschot gegeven voor NLdoet 2016. De eerste taken werden verdeeld en iedereen ging aan de slag.

Nadat de scouts door hun leiding het terrein afgestuurd werden voor een spel hadden we nog wat extra hulp van de leiding die nu toch de handen vrij had.

Wat mochten we afstrepen van de lijst?

– Handvatten maken van de patronde kisten
– Bijschaven van een klemmende deur
– Een haakje voor het luik
– Grasveld omspitten en inzaaien
– Radiatoren verven
– Nieuwe TL-balken in het scoutslokaal
– Handgreep en licht bij toilet maken
– Bomen snoeien
– Boomstronk verwijderen
– Schoonmaken
– Klimboom testen
– Luik naast watermeter schaven
– Meer kapstokken creëren
En als kers op de taart hebben Michel en Frank twee hutten van wilgentakken gemaakt. De bedoeling is dat de takken in de grond wortel gaan schieten en dan vanzelf de hut dicht laten groeien.

Voor een mooi beeld van deze mooie dag verwijzen we verder naar de foto’s. Die vertellen toch beter het verhaal.

Namens het bestuur alle helpende handen hartelijk bedankt!