Mountainbiken

Zondag 21 september 2008 stond in het teken van fietsen en zweetdruppels. De fanatieke fietsers gingen namelijk een berg beklimmen per mountainbike. Hoe anders zou je je afvragen natuurlijk?!

Na te zijn verzameld bij het clubhuis voor de noodzakelijke ochtendkoffie, werden de routebeschrijvingen uitgedeeld en konden we op weg. Im Maarsbergen bleken De Koekenbakkers in de nieuwe bolide goed in vorm, want ze arriveerdenin de voorste regionen bij de fietsverhuur Dalla Collina Cycling. Een korte uitleg over de fietsen volgde, waarna een ieder zelf maar even moest gaan proberen op de aanrijroute naar de Amerongse Berg.

Na enkele omzwervingen en een voorproefje van de ‘ kleine’ route naar de parkeerplaats, werd dan ook al sneld de beoogde start van de grote route gevonden en joinden Jurgen en Richard de inmiddels warmgefietste Club.

Een afdaling volgde waarbij de eerste zweetdruppels weer konden verdampen. De route was gevarieerd heuveltje op en af, door het bos, langs heide, en hier en daar een boomworteltje als obstakel. Een aantal malen werd even gestopt om bij te tanken en de groep weer bij elkaar te brengen. Helemaal top!

Na het volbrengen van de klim naar de top van de Amerongseberg was het de hoogste tijd voor een korte picknick om de suikerspiegel en het vochtgehalte wat aan te vullen. Een fotosessie van de sportievelingen leidde de terugweg in langs het tweededeel van de korte route. Uiteindelijk bleek Pieter het snelste ter fiets en klopte Jurgen op de hecometer. Marcel bleek nog iets te lange beentjes te bezitten, volgende keer beter?

Wat ons betref een geslaagd dagje sportief stammen! En natuurlijk niet te vergeten de afsluiting met de super variatie aan Sparerib-Schnitsel-en-van-alles-en-nog-wat-Pannekoeken.

Eveline, Peter & Richard

De route kun je hier terugvinden.