Scouts (11-15 jr)

speltakteken_scouts De jongens en meisjes van 11-15 jaar worden de scouts genoemd. Het scouts-programma is geïnspireerd op de ideeën van lord Robert Baden-Powell en is geconcentreerd op buiten-activiteiten. De groep is onderverdeeld in ploegjes, een groepje van ongeveer vijf scouts.

Als scout leer je een hoop technieken zoals vuur stoken en koken, knopen, pionieren (dat is het bouwen met palen en touwen) en routetechnieken. Gedurende het jaar zijn er diverse kleine weekendkampjes. In de zomer is er als hoogtepunt het zomerkamp dat één week duurt. Tijdens deze kampen worden de geleerde technieken in praktijk gebracht, dus worden er bijvoorbeeld tochten gelopen en zelf keukentafels gepionierd.

Kookwedstrijden 2015

Vooral tijdens dit soort kampen wordt er gewerkt in de ploegjes. Doordat iedereen zijn eigen inbreng heeft in de ploegje ontstaat een eigen karakter. Maar natuurlijk doe je ook genoeg samen met de andere scouts binnen de groep. Het is dus altijd wel een gezellige boel.

Lijkt het je wat om gekke, avontuurlijke en uitdagende dingen te beleven? Kom dan snel eens een kijkje nemen of beter: doe mee! Zaterdags van 10:00 tot 13:00 uur op het clubhuis De Molenhorst. Als je een opkomst mee wilt doen, kun je je aanmelden via de site. Dan nemen wij contact met je op.
Als je hier vragen over hebt, kun je altijd contact met ons opnemen.