Kerstopkomst

Kerst hangt weer in de lucht en de vakantie komt eraan, dus hadden we zaterdag 17 december kerstopkomst. Rond 15:00 uur verzamelde alle kinderen zich bij het clubhuis. Iedereen had zich netjes en glitterend uitgedost, want het thema was "glitters". We begonnen met openen en een potje "iemand is hem, niemand is hem". Daarna gingen we in groepjes langs verschillenden posten. Er was een post voor het knutselen van kerstversieringen, een ren-je-rotpost, een post waar je je zo snel mogelijk moest verkleden, en een hindernisbaan. Maar deze werd na twee rondes vervangen door binnenspelletjes vanwege het slechte weer.

Na het postenspel gingen we buiten potlodenroof spelen (het weer was ondertussen weer een steek beter geworden), en daarna was het tijd om aan tafel te gaan. De soep, broodjes en krentebollen smaakten goed na al dat rennen en alle spellen. Toen we klaar waren met eten gingen we buiten nog een potje kerstbomenroof doen. Terwijl we daarmee bezig waren kwamen er allemaal ouders binnen druppelen. En zo rond 19:30 uur gingen we allemaal het grote lokaal binnen om samen de opkomst èn het jaar af te sluiten met het zingen van kerstliedjes. Dat werd onder begeleiding van gitaar en saxofoon al snel heel gezellig.

Maar de ouders waren niet alleen gekomen om te zingen, maar ook om het jubileumboek op te halen dat klaar zou zijn. Helaas bleek dat nog niet zo te zijn, vertelde Frank. Er waren pas drie exemplaren af, de overige 197 moest de drukker nog inbinden. Helaas pindakaas. Gelukkig was de DVD met een heleboel foto’s van 75 jaar Hillegersberg wel klaar, dus die kreeg iedereen mee. Voor in de kerstvakantie.