Kerstopkomst 2011

De pepernotenlucht hing nog in het clubhuis, maar toch was het alweer tijd voor de kerstopkomst en daarmee de laatste opkomst van het jaar. Met een ontzettend grote groep werd de dag geopend waarna we even warm gingen rennen met Levend Tetris. Hierbij vlogen de tetrisblokjes je om de oren, maar al snel was iedereen lekker opgewarmd.

De leiding had voor een leuk postenspel gezorgd, waarbij er werd ski-gelopen (toch jammer dat er geen sneeuw was), getekend en een mooie kerstslinger van engeltjes gemaakt. En niet te vergeten hebben we een heuse brandoefening gedaan met uitleg over de brandmelder, de brandblusser en waar je heen moet lopen als er brand is. En om dat ook nog even te oefenen werd vandaag de kerstboom een paar keer in ‘brand’ gestoken. Natuurlijk niet echt, maar de rookmachine zorgde voor een mistig sfeertje in het lokaal.

Inmiddels kwamen er hemelse geuren uit de keuken en zag je al een aantal leden watertandend terugdenken aan kerst 2010. Maar voordat het etenstijd was, kwam de kerstman langs voor een spelletje bingo. Nadat we twee winnaars hadden, was het toch echt tijd om te gaan eten.

In het grote lokaal stonden de tafels al sfeervol gedekt te wachten. Traditioneel begonnen we dit driegangenmenu met een kopje soep, gevolgd door een broodje knakworst en afgesloten met heerlijk bruine tosti’s.

En terwijl de pan met tosti’s leger werd, verzamelden de ouders zich in de warme witte tent buiten om zich te goed te doen aan wat lekkers te drinken. Niet veel later kwamen ook alle kinderen even buiten zodat de leiding het lokaal klaar kon maken voor de samenzang. Net als vorig jaar paste ieder maar net in het lokaal, ondanks dat het dit jaar toch weer een beetje voller was. Met nog wat lekkers te eten en te drinken sloten we ook deze kerstopkomst weer af met prachtige klanken van een paar mooie kerstliedjes.

Hierbij willen de leiding en het bestuur alle leden en ouders/verzorgers een hele fijne kerst toewensen en een mooi 2012. Tot volgend jaar!