Kerst 2008

2008 is bijna afgelopen en scouting gaat twee weken lekker op vakantie. Maar natuurlijk niet zonder een spetterende allerlaatste opkomst om het jaar af te sluiten. Om drie uur ’s middags verzamelden iedereen – Bevers, Welpen, Kabouters, Scouts en Explorers – zich daarom in hun mooiste kerstkleren op het clubhuis.

We begonnen met het Slingerslampamper-spel, waarbij iedereen in groepjes op zoek moest naar allemaal verschillende vragen en opdrachten in het clubhuis. Zoals “versier iemand van je groepje als kerstboom”, “hoe oud is alle leiding samen?”, of “hoeveel woorden kan je maken uit het woord kerstklokje?” Daarna gingen we buiten kerstslingertikkertje doen.

Daarna waren we wel even toe aan iets rustigers. Toen zijn we allemaal een engel gaan knutselen die je voor het raam kan hangen.

Na een spelletje “kerstballen en kerstslingers” was het tijd om een hapje te eten. Het bestuur had zich weer eens uitgesloofd en we hadden lekker soep, hotdogs en tosti’s. Toen dat allemaal op was, hebben we nog een spelletje “Kerstman, de kerstlampjes zitten in de knoop” gedaan en toen was het alweer tijd voor het allerlaatste onderdeel: het stukje van de Explorers en het liedjes zingen.

De Explorers hadden er dit jaar voor gekozen om gene toneelstukje te doen, maar een klei-animatiefilm te maken. Ze hadden er flink wat werk in moeten steken, maar het resultaat was er dan ook naar, want hij was goed gelukt.

Voor het zingen waren ook de ouders en broertjes en zusjes uitgenoogd, en die waren massaal komen opdagen waardoor het clubhuis stampvol zat. Maar het was wel heel gezellig zo.

En toen was het echt tijd om voor de laatste keer dit jaar naar huis te gaan.

Allemaal een heel fijne kerst en tot 10 januari!