Installatie Jet en Sophie

Nadat ze in januari met het feest waren overgevlogen, was nu eindelijk de tijd aangebroken om Jet en Sophie te installeren. De scouts hadden daarvoor een heel mooi programma bedacht met James Bond, ninja’s en lasers. Maar dat was wel weer een beetje weggezakt na een RSW en twee weken lang geen scouting. Dus we begonnen met het doornemen van het programma en de taken verdelen. Daarna gingen we snel aan de slag, we hadden namenlijk maar een uur voordat de installatiekandidaten er zouden zijn. Dus al snel vlogen de verkleedkleren in het rond, werd het licht getest en schalden de test-fluitsignalen over het terrein.

Toen de twee dames om 11 uur kwamen met hun ouders en broertjes en zusjes, moesten ze eerst in het kleine lokaal wachten op verdere instructies. Die kwamen per mobiele telefoon. Ze kregen te horen dat ze een spoedopleiding tot geheim agent zouden doorlopen en ze mochten naar het grote lokaal, waar James Bond hen opwachtte samen met een videboodschap van Q.

De eerste opdracht was om de wet op te zeggen om hun trouw te bewijzen. Toen ze dat gedaan hadden, konden ze beginnen met de missie. Wat die inhield, moesten ze eerst op ingewikkelde manier zien uit te vogelen. Het begon met het tekenen van een kompasroos. Vervolgens kregen ze instructies om met die kopasroos een route te lopen. Daar troffen ze uiteindelijk een kistje aan met opnieuw een mobiele telefoon en een kaartje met morsecode. Een slecht verstaanbare stem vertelde ze via de telefoon dat ze moesten wachten op het morsesignaal.

Toen kwam uiteindelijk de echte missie door: ‘BEWAAK SCHAT’. Snel renden ze naar binnen, waar ze net op tijd kwamen om twee ninja’s te betrappen die de schat probeerden te gappen. Op aanwijzing van James Bond lieten Jet en Sophie hun knopenkennis zien door deze ninja’s vast te binden met mastworpen en platte knopen.

Het centraal commando van de geheime dienst dacht dat ze toen wel dorst hadden gekregen. Tijd voro een drankje dus. Maar als geheim agent moet je natuurlijk wel van alle markten thuis zijn, dus moesten ze geblinddoekt proeven wat ze voorgeschoteld kregen.

Toen kwam er ineens een nieuwe opdracht binnen: steel de schat! Dat was makkelijker gezegd dan gedaan, de schat werd namelijk zwaar bewaakt met een netwerk van lasersstralen. Toch lukte het beide dames om er bij te komen zonder het alarm af te laten gaan – op een enkele keer na dan.

En met het vervullen van die opdracht vond het centraal commando dat ze geslaagd waren voor de titel van 005 en 006!

Daarna gingen we over tot het officiële gedeelte, dat vanwege het lekkere weer een keer buiten kon. Na het afleggen van de belofte werden met de hulp van bestuurslid Judith de kalen bloezen opgetuigd met alle benodigde versierselen.

Jet en Sophie, namens alle scouts en leiding van harte welkom!