Installatie Dennis, Rick en Marcel

Met het groepsweekend zijn er twee scouts overgekomen vanaf de Welpen en Kabouter: Dennis en Rick. Maar dat niet alleen, ook Marcel was van de bevers overgevlogen om bij ons leiding te worden. Nadat ze de afgelopen maanden de wet en belofte en alle knopen, windstreken, sjorringen en andere belangrijke dingen voor de scouts geoefend hadden, was het zaterdag de 13e de tijd om ze te installeren.

De nieuwbakken scouts en leiding, die een uurtje later moesten komen, werden opgevangen door een strengen sergeant, die al gelijk begon te schreeuwen dat ze zich moesten opdrukken. Vervolgens lieten de drill instructors ze verschillende dingen doen, waarbij de scoutingtechnieken handig van pas bleken te komen. Zo moesten ze een route aflopen met behulp van de windstreken, verschillende knopengebruiken, een stormbaan lopen en de scoutswet in de juiste volgorde leggen. Toen ze dat allemaal tot een goed einde hadden gebracht, kregen ze wat lekkers te drinken van een of andere kolonel. Hielaas viel dat niet bij iedereen in de goede smaak.

Hierna kwam het offieciële gedeelte: de installatie. Dit was gelijk de vuurdoop voor teamleider Meike en bestuurslid Judith. Gelukkig ging het allemaal goed, dus we hebben er nu twee scouts en een leiding bij.