Installatie

Hallo allemaal

Zaterdag 25 maart was het weer zover, het was één grote installatie-dag bij ons op het clubhuis. Bij elke speltak werd er iemand geïnstalleerd, en bij de WEK waren dat Chil (John) en Joep, Chloe, Sohie, Jet, Kim en Emir.

De dag begon voor de kids die niet geïnstalleerd werden gewoon om 14.00 uur. Eerst deden we een spelletje kleurencommando, maar dat ging helaas niet zo goed. Iedereen dook bijvoorbeeld op degene met een roze jas als het commando "roze" werd gegeven. Toen we hiermee klaar waren stak er een stevige bries op, maar dat was niet zo erg want we moesten toch naar binnen om de installatie voor te bereiden. Er werd weer van alles uit de kast getrokken (letterlijk) en het eindresultaat mocht er wezen!!!

Ondertussen waren de ongeïnstalleerde kids en hun ouders ook aangekomen. De ouders mochten eerst een plekje zoeken, terwijl hun kroost buiten zenuwachtig stond te zijn. Vooral Chil was bang dat hij het Bambilië-lied uit zijn hoofd moest kunnen. Maar dat moest hij eigenlijk al lang weten. Toen ze eindelijk naar binnen mochten moesten ze eerst allemaal vragen beantwoorden, en daarna zou het officiële gedeelte volgen. Maar het scheelde niet veel of we hadden dat niet gehaald, want het was nogal ver weg gezonken wie scouting ook al weer precies had opgericht. Juist ja, Lord Robert Baden Powell, geboren op 22 februari.

Ook Kristie was een beetje zenuwachtig om de belofte goed voor te zeggen. Dit verliep gelukkig redelijk goed. Hierna mochten alle insignes worden uitgedeeld met het gebruikelijke verhaal bij elk insigne. Er waren ook twee mensen van het bestuur bij. Onze penningmeesteres Linda en onze secretaris Elly waren gekomen om te assisteren en om de nieuwkomers welkom te heten.

Na het offieciële gedeelte werd er uitgebreid gefeliciteerd en getrakteerd door Chil omdat hij zijn diploma VCA (iets voor veiligheid voor bedrijven) heeft gehaald. En er was natuurlijk limo. Daarna mochten de nieuwe welpen en kabouters een spel uitkiezen, want het werd wel weer tijd om lekker naar buiten te gaan. Ze kozen voor kegelroof, en het werd een fanatiek potje! Daarna hebben we corvee gedaan, en toen was het alweer tijd om te sluiten.

Tot de volgende keer!

Groetjes Kristie