Insignewerk “knopen”

We zijn vandaag gestart met het insigne werk “knopen”. Dit betekent dat we vier opkomsten lang aan knopen gaan werken zodat we een mooi nieuw insigne verdienen.

Eerst begonnen we deze opkomst met het spel Pyromino. We moesten met lucifers een mooi figuur maken op een schaal met modder. De leiding stak dan een lucifer aan en het figuur begon met een domino-effect te branden. Het was wel moeilijk want de lucifers moesten goed dicht tegen elkaar aan staan, anders werkte het niet goed. Maar toen het goed lukte zag het er superstoer uit!

Tijdens de limo hebben we gebrainstormt over het knopenthema. Zo kwamen we er achter dat er al veel Welpen zijn die best wat knopen kennen en weten waarvoor je ze kan gebruiken.

Maar een knoop leggen blijft nog wel moeilijk, dus hebben we na de brainstormsessie de slipsteek geleerd en hoe je een touw moet opschieten. Nadat iedereen de slipsteek goed kon hebben we daar een race mee gedaan, wat soms toch wel moeilijk bleek. Verder hebben we nog wat spelletjes tussendoor gedaan zo als Hollandse Leeuwen en Glimlach Overgooien.

Het was een leuke en leerzame opkomst.