Houten cuisine

Nu de dagen weer wat langer worden en de het seizoen van de kampen langzaam aan dichter bij komt, wordt het weer tijd om de Scouting-skills op te poetsen. En in een koude maand als januari ligt een fikkie stoken om wat lekker warms klaar te maken dan natuurlijk voor de hand.

We besloten dat het pizza moest worden. Nu, pizza bak je in een oven dus die moesten de Scouts nog wel even zelf fabriceren. Met behulp van stenen, twee oude metalen vuilnisbakken, wat grasplaggen en een paar gedoneerde kerstbomen om te verstoken hadden we al snel een goed werkend oventje. Zo snel en zo goed werkend zelfs dat de pizza’s veel sneller klaar waren dan verwacht: we hadden eigenlijk gerekend op een opkomst tot 15 uur, maar om 14.30 uur dropen de meeste Scouts al af. Een paar bleven noodgedwongen nog even hangen, voor hen zat er niks anders om om de restjes kerstboom te verbranden vonden. Heel vervelend, toch?