Het clubhuis is officieel geopend!

Zaterdag 12 oktober stond met een dikke rode stift op de agenda. Die datum was de officiële opening van het clubhuis. Een spannende dag, tot op het laatste moment is er knetterhard gewerkt om nog de laatste dingen te kitten, lichten op te hangen, alles schoonmaken en op z’n plek zetten.

En toen was het zo ver, zaterdagmiddag 12 oktober half vier. De eerste gasten druppelen binnen en er volgen er nog heel veel. Zo’n 140 mensen zijn bij de opening die verricht wordt door de wethouder van Rotterdam, de heer Sven de Langen, Frank Fondse voorzitter en Laura Neijenhuis van Scouting Nederland.

Staand op een stapel stenen houdt een ieder een mooie toespraak. Laura roemde de blokhut ;-), Sven de Langen refereerde aan zijn eerste bezoek aan Scouting Hillegersberg en de zeer spannende situatie rondom de Straatweg ivm het perikelen rondom een minister. Onze plek had wel indruk gemaakt. Wat hij mooi benoemde in zijn speech was “dat een clubhuis bouwen, dat doe je niet zomaar. Daar heb je mensen voor nodig, sommige mensen dragen één of twee steentjes bij en andere mensen dragen wel 10 steentjes bij. Maar je hebt ze allemaal nodig.”

Frank blikte terug op de jarenlange voorbereiding, de samenwerkingen onderling, de mensen die zo belangrijk waren. En hij benoemde ook dat de verhouding met de buurt enorm goed is geworden. Regelmatig kwamen er mensen even langs voor een praatje of om te kijken wat er weer gedaan was. Frisdrank werd aangesleept tijdens de hete bouwdagen. Frank sluit af met de woorden dat het clubhuis nu weer voor de kinderen en de leiding is!

Na de speeches hijsen Scouting Nederland en Scouting Hillegersberg gezamenlijk de vlag waarna het clubhuis officieel geopend is. De leiding serveert een heerlijk glas echte champagne, gesponsord door Kero van Walltec International Holding BV . Er wordt nog gezellig nagepraat, iedereen kent wel iemand waar hij of zij mee kan bijpraten. Oud-leiding komt weer in het warme bad van Scouting Hillegersberg terecht. Na 18.00 uur blijft de leiding nog een hapje eten en daarna barst het feest los. Een heerlijk kampvuur, een echte disco; het clubhuis is tot in de vroege uurtjes ingewijd.

Het bouwteam komt de komende weekenden terug voor de spreekwoordelijke plintjes (ze liggen er namelijk al) en daarna is het clubhuis weer voor de leiding èn de kinderen. Voor jarenlang speelplezier en mooie opkomsten.