Groepsweekend

Elk jaar gaan we het laatste weekend van september met de hele groep op weekend, dus ook dit jaar. We verzamelden zaterdagmorgen met zijn allen in Gouda. Daar bleek al snel dat we mee gingen strijden met de Scoutlympische Spelen.

Nadat we de hele morgen ons best hadden gedaan met allerlei scoutingsporten, gingen we lekker lunchen. Maar toen we daarvan terugkwamen, bleek het logo weg te zijn. Er hingen alleen nog maar wat touwtjes waarmee dat was vastgemaakt.

Die zijn we toen maar gaan volgen. Halverwege vonden we één ring terug, met een briefje eraan: het logo was gestolen en we zouden het alleen terugkrijgen in ruil voor al onze medailles!

Dat was wel even een domper! Gelukkig zijn we als echte scouts niet zo snel uit het veld te slaan en gingen we gewoon verder.

De volgende morgen vonden we tijdens het ochtendgymen nog een andere ring terug, weer met een briefje eraan. Hierop stonden instructies voor het ruilen van het logo tegen de medailles. Ook stond erop wie de schuldige was: Big Boss. Toen ging er ineens bij een van de sporters, Bob Giss, een lichtje branden. Zij bleken vroeger rivalen te zijn geweest, maar Big Boss kon nooit van Bob winnen. Dus nu probeerde hij op deze manier medailles te ‘verdienen’.

Maar nu we dat wisten, konden we een plan bedenken. We besloten om nep-medailles te maken om Big Boss te foppen. Met een soort van volkslied moest hij een beetje het gevoel krijgen dat hij op een erepodium stond. Dat zou hem genoeg afleiden om stiekem het logo terug te stelen.

We hebben dus de hele morgen besteed aan het maken van nep-medailles, het componeren van een volkslied en het oefenen met sluipen.

Toen het ’s middags zo ver was, gingen we met zijn allen naar de afgesproken plaats. We hadden besloten dat de bevers het logo gingen terughalen, terwijl de rest Big Boss zou afleiden. We hadden nog maar net onze positie ingenomen, of Big Boss kwam aan de overkant van de sloot uit de struiken. Hij zei dat we de medailles in een plastic zak moesten doen, die hij met een touw naar de overkant haalde. Natuurlijk deden we daar de nep-medailles in. En toen hij de zak had binnengehaald, gingen we het volkslied zingen. Nou, daar was Big Boss wel even door afgeleid en hij stond vol trots te luisteren. Totdat we bij het laatste couplet aankwamen, waarin we zongen dat hij voor de gek was gehouden. Want de bevers hadden Big Boss van achteren beslopen en het logo teruggepakt! Precies volgens plan.

Daarna hebben we nog overgevlogen, en toen waren de ouders alweer gearriveerd en was het weer tijd om naar huis te gaan.